Witold Kepinski - 07 november 2017

Salesforce en Google sluiten nieuw strategisch partnerschap

Salesforce en Google sluiten nieuw strategisch partnerschap image

Salesforce en Google hebben een nieuw strategisch partnerschap aangekondigd. Dit melden Salesforce ceo Marc Benioff en Google Cloud baas Diane Greene tijdens de Dreamforce conferentie in San Francisco.

Deze integratie stelt klanten volgens de twee partners in staat om productiever te zijn en slimmer en sneller te werken in de cloud, van productiviteitsapps en e-mail tot alle verkoop-, service- en marketing-apps.

Hoogtepunten van het nieuws zijn onder meer:

Salesforce verbinden met G Suite: klanten kunnen profiteren van klantinformatie tussen G Suite, dat al door meer dan 3,5 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, en Salesforce Lightning en Quip, die meer CRM functies voor de Fortune 500 bedrijven bieden.

De verkoop- en marketingoplossingen van Salesforce sluit nu aan met de Google Analytics 360 Suite . Met de nieuwe integratie van Salesforce met Google Analytics 360 kunnen bedrijven verkoop-, marketing- en advertentiegegevens naadloos combineren in Salesforce Sales Cloud, Salesforce Marketing Cloud en Google Analytics 360. Deze integratie levert complete consumentenanalyses om slimmere betrokkenheid te stimuleren, van bewustwording tot en met conversie en retentie (lees hier meer in Google-blog).

Salesforce gebruikt Google Cloud Platform voor internationale infrastructuuruitbreiding: Salesforce is van plan om Google Cloud Platform te gebruiken voor zijn kernservices als onderdeel van de internationale infrastructuuruitbreiding van het bedrijf (lees hier meer in Google-blog ).

Bovendien, om Salesforce klanten in staat om snel te realiseren van de productiviteitswinst mogelijk gemaakt door deze oplossingen bij elkaar te brengen, Google is het aanbieden van in aanmerking komende Salesforce-klanten die nieuw zijn voor Google's groeiende productiviteit en samenwerking diensten in staat om G Suite gebruiken zonder kosten voor maximaal een zal zijn jaar (beperkingen zijn van toepassing, zie hier).

Ten slotte zal Google, als onderdeel van de overeenkomst, Salesforce blijven gebruiken als de geprefereerde CRM-provider om op een nieuwe en betekenisvolle manier met zijn cloud-klanten in contact te komen, terwijl Salesforce G Suite blijft gebruiken als voorkeurs-e-mail- en productiviteitsprovider.

Cisco

Google Cloud sluit de laatste tijd veel partnerships, recent nog met Cisco waarbij partners ook betrokken kunnen als multi-cloud aanbieders.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!