E-commerceradar webapplicatie Montapacking ondersteunt omzet via internet
08-11-2017 | door: Redactie

E-commerceradar webapplicatie Montapacking ondersteunt omzet via internet

De komende jaren blijft de e-commercemarkt exponentieel groeien, vooral via grote kanalen als Marktplaats, Bol.com en Amazon. Met de webapplicatie E-commerceradar, ontwikkeld door Montapacking, kan elke webshopeigenaar of internetondernemer, zijn producten op eenvoudige wijze, en vanuit één centrale voorraad, aanbieden op marktplaatsen wereldwijd. Daarmee wordt het aantal klanten, en dus de omzet, vele malen groter. “Met E-commerceradar krijg je op een eenvoudige manier toegang tot alle grote verkoopkanalen wereldwijd. Uiteindelijk gaat het erom hoe je zo eenvoudig mogelijk 6 miljard klanten bereikt. Dat is met E-commerceradar mogelijk”, legt Edwin van der Ham, directeur van Montapacking uit.

E-commerceradar voorkomt veel extra en dubbele handelingen. Omdat elk online-verkoopkanaal zijn eigen specifieke eisen en standaarden heeft, moet de internetondernemer de informatie van elk afzonderlijk product steeds weer opnieuw invoeren. Dit inefficiënte proces vangt E-commerceradar in één keer af. De applicatie haalt de productinformatie uit de webshop en plaatst deze automatisch in het gewenste online-verkoopkanaal. Zo kan de internetondernemer zijn producten verkopen via verschillende kanalen, vanuit één fysieke voorraad die zich bevindt op een door hemzelf gekozen centrale locatie. Ook internetondernemers die geen eigen webshop hebben, maar hun producten wel via de verschillende kanalen willen verkopen, kunnen dit eenvoudig realiseren met E-commerceradar.

Businessinformatie
Dankzij E-commerceradar is de aangeleverde content op de verkoopkanalen van hoge kwaliteit. E-commerceradar geeft een actueel en duidelijk inzicht in de meest relevante informatie. Zo ziet de ondernemer in één oogopslag welke producten waar worden verkocht en hoe hoog de omzet, maar vooral ook de marge, is per marktplaats en per doelgroep. Ook dynamic pricing is mogelijk, omdat de prijs van de producten per kanaal kan variëren. De logistieke afhandeling van de order, het fulfilment, kan de ondernemer zelf uitvoeren of  laten verzorgen door Montapacking. Elard de Raad, productmanager E-commerceradar: “Iedere maand voegen wij een nieuw verkoopkanaal aan E-commerceradar toe voor onze klanten. Je merkt dat de kanalen streven naar een steeds hogere logistieke kwaliteit en service voor de consument. Hierdoor worden er ook steeds hogere kwaliteitseisen gevraagd aan de leveranciers, de webshopondernemers. Dit is natuurlijk een heel goede ontwikkeling, maar vereist wel een perfecte logistiek vanuit de webshop. Montapacking verzorgt de logistiek voor meer dan 400 webshops en doet dat met de zeer hoge nauwkeurigheid van 99,98%. Het is dan ook een unieke combinatie; perfecte logistiek gecombineerd met  een afzetmarkt van zes miljard klanten!”.

Dankzij E-commerceradar en deze perfecte logistiek van Montapacking zijn alle leveringsbeloften die de verkoopkanalen aan consumenten willen bieden, zoals de gewenste dag van levering, het levertijdstip, de voorraden en de bezorgmogelijkheden gegarandeerd.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

e-commerce