Helen van Berkel over live communicatie
14-11-2017 | door: Blogger

Helen van Berkel over live communicatie

Het einde van het jaar is in zicht. Helen van Berkel, General Manager ATPI Corporate & Sports Events, werpt haar blik op live communicatie in 2018. Mét trends, haar visie op 2018 en tips rondom live communicatie en de marketingstrategie. En: de aankondiging van een exclusief ATPI event voor Marketing Directors rondom het strategisch inzetten van live communicatie, genaamd SYMPHONY, crossing stories.

1. Welke opvallende trends zie jij in het marketinglandschap voorbij komen?

We zien een focus op content marketing, waarbij digital en live communicatie beiden en afwisselend in campagnes door klanten worden ingezet. Hoewel in dagelijkse business communicatie de rol van digitale media niet meer is weg te denken, blijven live ontmoetingen onontbeerlijk. Content overdracht in combinatie met de live beleving en het interpersoonlijke contact zet zaken in beweging, maakt relaties duurzaam en levert meer op dan de ervaring op zichzelf.

2. Wat is jouw visie op live communicatie 2018?

Wij verwachten dat meer bedrijven live communicatie gaan zien als een noodzakelijk onderdeel van de marketing communicatie mix. Daarbij is de bijdrage van deze events aan de lange termijn doelstellingen belangrijk. Duurzaamheid in marketing communicatie zo je wilt. Return on Investment heeft altijd op de agenda gestaan en wij verwachten dat de klant ons daarop zal blijven challengen.

Het inzetten van verschillende kanalen, het real time en op juiste moment overbrengen van het verhaal bij de juiste doelgroepen versterkt de impact van de boodschap. Live communicatie speelt hierin een belangrijke rol. Persoonlijk contact is immers onbetaalbaar.

3. Wat zijn jouw tips voor het meenemen van live communicatie in het marketingplan 2018?

Impactvolle communicatie vereist de inzet van live events. Plan deze niet op zichzelf maar als een onderdeel van een marketing campagne en ingebed in de continue stroom van boodschappen naar de verschillende doelgroepen. Op deze manier worden events ingezet als onderdeel van de totale marketing strategie, is communicatie effectiever en de productie ervan ongetwijfeld kostenefficiënter.

SYMPHONY

ATPI Corporate Events organiseert op regelmatige basis evenementen waarbij experts en marketing directors met elkaar in gesprek gaan over een relevant onderwerp uit de markt. We noemen dit event Symphony, crossing stories. Inspelend op de huidige trend van het inzetten van live communicatie gaan we tijdens dit unieke evenement met verschillende experts in gesprek over de balans in de omnichannel benadering en hoe je dan events in kunt zetten in je marketing strategie.

Main topics zijn het inzetten van digital- en live communicatie tijdens de customer journey. En wat is daarbij de achterliggende gedragspsychologie van de bezoeker en hoe bereken je uiteindelijk de ROI van je event. Het wordt een inspirerende en interactieve middag. Voor 7 december aanstaande hebben we nog een beperkt aantal tickets beschikbaar die toegang bieden tot de exclusieve boardroom van Oger Fashion in de PC Hooftstraat in Amsterdam waar we het event faciliteren.

Terug naar nieuws overzicht