WatchGuard vereenvoudigt security beheer door integratie met AutotaskWatchGuard vereenvoudigt security beheer door integratie met Autotask
14-11-2017 | door: Redactie

WatchGuard vereenvoudigt security beheer door integratie met Autotask

WatchGuard Technologies heeft een integratie ontwikkeld met het Professional Services Automation (PSA)-platform van Autotask. Hierdoor kunnen serviceproviders nu een groot aantal taken op het gebied van securitymanagement automatiseren. Ook ontstaan hierdoor interessante mogelijkheden om het aanmaken en afhandelen van tickets te vereenvoudigen en te versnellen.

De informatie voor het oplossen van storingen en foutmeldingen wordt dankzij de integratie met Autotask nu bovendien automatisch gesynchroniseerd met informatie over de securityhulpmiddelen van een klant van de serviceprovider.

Taken en handelingen automatiseren
Autotask PSA is een populair hulpmiddel van Managed Security Service Providers (MSSP), Managed Service Providers (MSP) en IT Service Providers (ITSP). Zij gebruiken Autotask om de dienstverlening aan hun klanten verder te stroomlijnen en te verbeteren. Dit is mogelijk doordat Autotask PSA de functionaliteit van een aantal applicaties op het gebied van IT-servicemanagement bundelt en als één oplossing voor de serviceprovider beschikbaar maakt. Denk hierbij aan service ticketing, projectbeheer, asset management en customer relationship management (CRM). Het is hierdoor heel eenvoudig om taken en handelingen op het gebied van securitymanagement te automatiseren en te beheren.

Belangrijkste kenmerken
Voor securityprofessionals levert dit volgens Watchguard een productiviteitsverbetering op:

Snelle en efficiënte afhandelingen van storingen en incidenten
Het is mogelijk om meldingen over securityoplossingen van WatchGuard als Autotask-tickets te verwerken.
Het is eenvoudig om voor tal van parameters en per device drempelwaarden in te stellen. Denk hierbij onder andere aan securityservices, statistieken per apparaat en abonnementen. Overschrijding van een drempelwaarde betekent dat automatisch een serviceticket wordt aangemaakt. Hierdoor blijft de IT-omgeving van de klant altijd beschermd, ook als bijvoorbeeld een serviceabonnement afloopt. Als de einddatum van het abonnement is bereikt, wordt namelijk automatisch een ticket aangemaakt om verlenging van het abonnement te regelen.
Het aantal tickets is nu fors kleiner doordat hetzelfde ticket wordt heropend als een storing of incident zich opnieuw voordoet. Hierdoor ontstaat bovendien een goed inzicht in trendinformatie per individuele klant van de serviceprovider.
Beter inzicht in de securityaanpak van individuele klanten
Informatie over de securityvoorzieningen van een klant wordt automatisch geregistreerd en up-to-date gehouden.
Er ontstaat een nog beter inzicht in de securityvoorzieningen van individuele afnemers doordat automatische synchronisatie plaatsvindt met WatchGuard-appliances. Denk hierbij aan de start- en einddatum van abonnementen, serienummers van apparaten, OS-versies en dergelijke.
Dankzij geautomatiseerde synchronisatie wordt voorkomen dat een netwerk per abuis onbeschermd is doordat gegevens over serviceabonnementen incorrect zijn ingevoerd.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Security