Redactie - 22 november 2017

NETGEAR demonstreert zijn Insight-app voor MKB-netwerkbeheer

NETGEAR demonstreert zijn Insight-app voor MKB-netwerkbeheer image

NETGEAR organiseerde onlangs ‘The NETGEAR Connection’ in Amsterdam. Lionel Paris, Director Product Marketing EMEA, gaf een uitgebreid overzicht van de stand van zaken op de EMEA Consumer-netwerkmarkt, terwijl Regional Director Benelux Arend Karssies (foto) uitleg én een demonstratie gaf van, zoals hij het omschreef, ‘NETGEAR’s állerbelangrijkste zakelijke lancering sinds tijden’: Insight!

De resellerwereld is toe aan een verandering, zegt Karssies. Iedereen kent tegenwoordig het Amazon-concept. In Nederland zien we om ons heen bedrijven als Coolblue, Centralpoint en Bol.com die producten en masse online zetten, met onbeperkte schapruimte, tegen heel fatsoenlijke prijzen. Hoe boks je daar als reseller tegenop? Het antwoord ligt volgens Karssies in ‘value add’: extra waarde toevoegen aan de producten die je verkoopt. “Wij, als NETGEAR, geloven dat onze klanten nog steeds grote behoefte hebben aan meer managementmogelijkheden, meer inzicht, rond het netwerk van de MKB’er of ZZP’er. En Insight is daarvoor bij NETGEAR de sleutel!”

Té tijdrovend

Waarom? “Omdat vandaag de dag binnen het MKB het netwerk nog steeds veel te veel de aandacht opeist. Ga maar eens uitzoeken waar het fout gaat met verbindingen, of hoe je dat wachtwoord ook weer moest veranderen, of wat er mis is als je klant belt met de boodschap: ik heb geen wifi op locatie. En daar komt nog eens bij dat je naar tien verschillende interfaces moet inloggen, je moet daar tien verschillende configuraties in zetten, je moet dat documenteren, et cetera. “Er zijn genoeg mensen die dat leuk vinden, maar het is té complex en té tijdrovend geworden. En dat biedt resellers enorme kansen.”

Twee keuzes

Een MKB-eindgebruiker heeft op dit moment twee keuzes, vervolgt hij. Of hij zorgt zelf voor aanschaf, kennis en controle, waarbij hij zelf verantwoordelijk is voor zijn netwerk van begin tot eind, óf hij vindt een reseller die het netwerk heeft omgetoverd tot een dienst, en die hem vollédig kan ontzorgen. Als de reseller alleen op prijs blijft concurreren, zegt Karssies, dan legt hij het straks af tegen die grote online IT-warenhuizen. Iedere reseller moet volgens hem daarom een Value Added Reseller worden. “En ons Insight-platform geeft hem voor de NETGEAR-producten daartoe nu volop de mogelijkheid.”

De Insight-app

Dat Insight-platform (Dutch IT-channel publiceerde er al eerder over) biedt netwerkbeheer vanuit de palm van je hand. De kern bestaat uit de Insight-app, een beheer-app, waarmee je op simpele wijze meerdere apparaten en (wireless) netwerken vanaf afstand kunt beheren, installeren en monitoren. En dat is honderd procent cloudgedreven, zegt Karssies. Daarmee geeft NETGEAR zijn resellers de mogelijkheid zich te ontwikkelen tot kleine Managed Service Providers. Een reseller dus die kan leven van steeds opnieuw terugkerende inkomsten. Want dat is de transformatie die iedere reseller volgens NETGEAR moet ondergaan, wil hij zijn hoofd boven water houden. De overgang naar een leverancier van IT-as-a-Service is in Karssies ogen dé sleutel tot succes. “En dát is de reden waarom Insight voor NETGEAR de állergrootste zakelijke lancering sinds tijden is”, rond hij af.

Door: Dick Schievels

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!