Redactie - 27 november 2017

Portland Europe start MSP Benchmarkonderzoek in Benelux

In samenwerking met een marktonderzoeksbureau start software distributeur Portland Europa met het eerste MSP Benchmarkonderzoek in de Benelux. In deze blog beschrijft Cees Quirijns (foto) van Portland Europe wat achtergrondinformatie en waarom deelname voor bedrijven interessant kan zijn. 

Waar sta jij versus de markt?

Dat is de vraag die we met behulp van ons Benchmarkonderzoek gaan beantwoorden. Het doel van ons onderzoek is duidelijk voor ogen te krijgen waar jouw bedrijf staat ten opzichte van een groep gelijken (een zogenaamde 'peer group').

Meedoen is heel eenvoudig, je krijgt een vragenlijst toegestuurd om in te vullen en terug te sturen. Zodra wij je antwoorden binnen hebben, zetten we je antwoorden af tegen de andere respondenten. Wanneer we de definitieve resultaten hebben, ontvang je van ons een rapport waarin precies staat beschreven hoe je op dit moment gepositioneerd bent.

Waarom benchmarken?

Nu hoor ik je denken: "Wéér zo'n onderzoek met een vragenlijst waar ik nooit meer iets van hoor". Begrijpelijk, want zo gaat dat helaas te vaak bij marktonderzoeken. Interessant voor de onderzoekers, maar lang niet altijd voor de respondenten.

Zo gaat het bij ons niet werken: je mag ons eraan houden. Je ontvangt een persoonlijk rapport met daarin jouw antwoorden en hoe die zich verhouden tot je peer group. Resultaten waar je ook daadwerkelijk iets mee kunt.

Met onze MSP Benchmark kun je:

Je marktkennis vergroten: zie waar andere bedrijven in de sector doen en wat hen bezig houdt;
Nieuwe ideeën opdoen: je krijgt overzicht van hoe jouw antwoorden zich verhouden tot die van de rest van de markt, dus zie je ook waar voor jou kansen liggen;
Je strategie verbeteren: we leiden je in enqu?tevorm door je huidige dienstenaanbod, opkomende diensten, prijsstrategie, interne organisatie en toekomstige diensten. Door dit beeld af te zetten tegen je peer group, zie je meteen hoe je je strategie kunt aanscherpen;
Gebruik maken van de bijgeleverde inzichten: uiteraard hoef je niet alles zelf te gaan bedenken. Je ontvangt bij ons naast een rapport ook een aantal tips om je bestaande dienstenportfolio te verbeteren.
Kortom, een rapport waar je echt iets van kunt leren en waar concrete handvatten in staan!

Doe mee met het MSP Benchmark onderzoek

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!