Redactie - 06 december 2017

Wie wordt Printing Innovator of the Year?

Vorig jaar won HP Inc. de speciale Dutch IT-channel Award voor 'Printing Innovator of the Year'. Ook dit jaar is HP genomineerd, samen met Epson, Lexmark en Ricoh. Hieronder korte toelichtingen bij deze nominaties.

Ook Epson komt uit Japan; Epson Nederland zit in Amsterdam-Zuidoost. Deze leverancier wil met het printabonnement Print365 een einde maken aan de complexiteit van managed print services. Print365 is een schaalbare, managed alles-in-een printoplossing, die voor een vast maandelijks bedrag voorziet in alle afdrukbehoeften, groot en klein. Ideaal voor het MKB, vindt Epson. Maar ook voor de reseller, want die krijgt iedere maand een vast bedrag van de klant voor het apparaat, inclusief beheer. Sterker: Epson neemt alle rompslomp van de reseller over en de reseller ontvangt 36 maanden op voorhand uitbetaald.

HP Inc. weet zichzelf 'ongeëvenaard' in het printing segment, vanwege zowel de variëteit als de breedte van het printingportfolio. De Amerikaanse leverancier introduceerde recentelijk producten die horen bij de meest disruptieve en innovatieve printing- en documentbeheeroplossingen van dit moment. Zo zijn er de vernieuwde HP PageWide printers en heeft HP het A3-portfolio met de meest geavanceerde security settings ter wereld. Dat is niet gek voor wie beseft dat deze security features zijn gebaseerd op technologieën die zijn ontwikkeld in de vermaarde HP Labs. Erg innovatief is ook HP Roam, een zakelijke oplossing om veilig in de cloud te printen.

Het Amerikaanse Lexmark is gespecialiseerd in oplossingen voor beeldverwerking en printing. Lexmark Nederland viel in 2017 op met een riante garantieregeling. Op een select aantal kleuren- en zwart-witprinters en MFP-printers van Lexmark is de garantietermijn liefst vier jaar. De nieuwe garantie voorziet in 24/7 online ondersteuning en telefonische ondersteuning tijdens kantoortijden. Klanten van Lexmark profiteren bovendien van vier jaar dekking voor reparatiewerkzaamheden, inclusief de kosten van reserveonderdelen. Ander wapenfeit in 2017: de introductie van Markvision Enterprise 3.0, Lexmarks softwareoplossing die klanten overzicht geeft over alle netwerkprinters en multifunctionele apparaten in hun bedrijf, ongeacht fabrikant.

Ricoh Nederland wist ondanks een netto jaarverlies van 6,6 miljoen euro toch door te pakken. Met een 'heroriëntatieprogramma' verlegde de van oorsprong Japanse producent van digitale kantooroplossingen zijn focus op meer verkoop in het MKB. Ricoh Nederland, gevestigd in 's-Hertogenbosch, verwacht het marktaandeel in dit segment op korte termijn flink te vergroten en nam zelfs vijftig nieuwe sales mensen aan, vooral junior sales representatives. Ook haalde Ricoh in 2017 de banden verder aan met de Universiteit Utrecht, waarmee het samenwerkt aan de ontwikkeling van nieuwe onderwijstechnologieën. Ricoh wil graag bijdragen aan de verdere ontwikkeling van digitale leeromgevingen.

Stem nu via: www.dutchitawards.nl

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!