Witold Kepinski - 16 december 2017

Coolblue XXL winkel Den Haag voorzien van Qmatic Customer Experience

Coolblue XXL winkel Den Haag voorzien van Qmatic Customer Experience image

De Coolblue XXL winkel in Den Haag opent zijn deuren. De winkel zit net naast het Centraal Station, in het New Babylon complex. Met een oppervlakte van zo'n 2.600 m² is het de grootste winkel van de online retailer. Klanten kunnen er meer dan 1.250 producten uitproberen. Daarnaast kunnen ze er terecht voor gespecialiseerd advies, het afhalen van online bestellingen en service na aankoop.

Na Amsterdam enkele weken geleden, krijgt nu ook Den Haag zijn Coolblue XXL. Dit is meteen de grootste Coolblue-winkel in Nederland en België en gemiddeld zo’n 7 keer groter dan de andere winkels van de online retailer. Ook is het productassortiment in dit winkelconcept sterk uitgebreid. Alle uitgestalde producten en accessoires zijn op voorraad.

Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue: “Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden en uitproberen. Wil je een nieuwe hoofdtelefoon, dan wil je toch even horen hoe die ‘echt’ klinkt, ook al vind je veel informatie via onze review- en instructievideo’s op Coolblue.nl. Ga je voor een nieuw koffiemachine, dan wil je gelijk proeven hoe de koffie smaakt. Na Amsterdam, bieden we deze mogelijkheid vanaf vandaag ook met een nóg groter assortiment in de Coolblue XXL in Den Haag."

De Coolblue XXL bevindt zich op de begane grond van het New Babylon complex. Er zijn ‘productwerelden’ gecreëerd voor Televisies, Geluid, Laptops/Computers/Netwerk, Witgoed, Telefonie/Tablets/Wearables, Keukenapparatuur en Koffiemachines. Bij elke wereld vind je niet alleen een walhalla aan dat type producten, je vindt er ook verschillende productspecialisten die je met kennis en advies verderhelpen.

Ook de winkel zelf helpt klanten op weg naar het maken van de juiste productkeuze. Bijvoorbeeld door de advieswanden. Deze wanden geven aan waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe televisie, welke inchmaat ideaal is voor in jouw woonkamer, wat HDR is en waarom je zou moeten kiezen voor een smart-tv.

“We hebben goed geluisterd naar onze klanten en medewerkers en hebben vele kleine en grote verbeteringen doorgevoerd. Nieuw in deze winkel is een demokeuken en een demoruimte waar onze specialisten workshops en trainingen geven,” aldus Pieter Zwart. "En als je even moet wachten op je bestelling, wordt er een Haags stukje strand voor je gereserveerd!"

Focus op de customer experience

Bij Coolblue is de gehele organisatie gericht op klantbeleving, het optimaliseren van de customer experience. Dit omhelst alle aspecten van de organisatie. Vanaf het moment dat een bezoeker op de website landt tot en met de servicebalie voor acute hulp en de ‘uitpaktafel’ in de nieuwe XXL-winkels. Bij de Customer experience optimalisatie is strategisch partner Qmatic, leverancier van het Customer Journey Management systeem betrokken.

Bestel je online een nieuwe laptop en heb je een vraag of wil je je mobiele telefoon ophalen? Dan kun je terecht in één van de 6 Coolblue winkels in Nederland. Daar vindt je de Qmatic aanmeldzuilen bij de service- en afhaalbalies en verspreid door de winkel, bij de productgroepen. Door op de aanmeldzuil aan te geven waar je voor komt wordt je in de juiste wachtrij geplaatst en ontvang je een ticket. Dit ticket correspondeert met jouw plaats in de wachtrij, waardoor je nooit langer hoeft te wachten dan nodig en je altijd precies weet wanneer aan de beurt bent.

“We zien al enige tijd dat retailers en organisaties in andere sectoren zich meer richten op de klantbeleving als ‘differentiator’, maar de Nederlandse retail loopt hierin achter op landen zoals Zweden en Groot-Brittannië waar Customer Journey Management technologie een belangrijke plaats in de fysieke winkel inneemt om de klantbeleving verder te verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat het inzoomen op de klantbeleving in de gehele organisatie maar ook in de winkels van Coolblue, hetgeen is wat hen zo succesvol maakt. We zijn erg blij om ons steentje te kunnen bijdragen aan dit succes, “ aldus Renze de Ruiter, algemeen directeur bij Qmatic.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!