Sophos top-3 threat trends voor channel partner business

29-12-2017 | door: Redactie

Sophos top-3 threat trends voor channel partner business

Sophos heeft drie threat trends geïdentificeerd die invloed op de ‘channel’ kunnen hebben en hoe Partners in 2017/2018 zakendoen.

Channeltrend # 1:
- Partners en hun klanten voelen een verhoogde druk om bedrijfsinformatie te beschermen en te beveiligen.
- De drie belangrijkste stappen die Partners moeten nemen in 2018 zijn:
Een volledige next-gen leverancier van beveiligingsoplossingen / MSP worden
Samenwerken met leveranciers die voortdurend bezig zijn met security-innovaties
Voorbereidingen op ransomware-aanvallen en zero-day bedreigingen met predictive security en technologie die intelligence deelt tussen netwerk en eindpoint

Bedrijven kunnen deelnemen aan het vroegtijdige Intercept X -programma van dat diepgaande detectie van malware biedt.
- Bij Sophos is het aantal Synchronized Security-partners in zes maanden meer dan verdubbeld. Partners willen meer dan ooit expert worden om zo te leren hoe shared intelligence hun klanten beter beschermt tegen cyberaanvallen.
- Gemiddeld genereren gecertificeerde partners vijf keer meer omzet, wat de strategie van Sophos versterkt om partners te trainen in het verder uitbouwen van hun bedrijf en klanten beter te beschermen tegen cyberdreigingen.

Channeltrend # 2:
- Partners blijven zich zorgen maken over ransomware voor hun klanten. Het is het grootste probleem dat partners hebben bij het aanpakken van beveiliging.
- Ransomware-infecties veroorzaken op verschillende manieren schade: financieel, vertrouwen met klantenbestanden, herstel- en reputatiekosten.
- Weghalen van ransomware zijn kostbaar voor zowel partners als klanten.
- Als gevolg hiervan richten partners zich tot Sophos Intercept X om ransomware en zero-day exploits te stoppen.
- Sophos Intercept X is hét anti-ransomware-product voor partners geworden. Sinds de lancering in september 2016 hebben meer dan 8.000 klanten Intercept X gekocht via het Sophos Central cloud-management platform.
- In 2018 zouden partners met verkopers moeten samenwerken om hen te helpen met securitykwesties.

Channeltrend # 3:
- In 2018 moeten partners hun bedrijfsmodel verschuiven naar predictive security, inclusief vroege detectie en preventie met deep learning-technologie, plus anti-ransomware-mogelijkheden.
- MSP’s en MSSP’s evolueren naar SaaS-modellen met next gen-beveiliging. Hiermee wordt de kloof gedicht voor klanten in het middensegment die niet over middelen beschikken om aanhoudende bedreigingen te bestrijden.
- Mid-market bedrijven hebben dezelfde beveiligingsproblemen als bedrijven, maar hebben niet de budgetten en/of de mankracht
- In 2018 moeten Partners / MSP’s / MSSP’s adviseur én experts worden op hun vakgebied.
- Partners willen next gen zijn, ze willen aansluiten bij beveiligingsleveranciers die hen naar het volgende niveau van hun bedrijf brengen.
- Aantal wereldwijde partners van Sophos groeide van 26.000 aan het einde van H1 van het fiscale jaar 2017 naar 34.000 vanaf het einde van H1 van het fiscale jaar 2018.

Terug naar nieuws overzicht