Redactie - 01 januari 2018

Cisco partners willen winstgevendheid, voorspelbaarheid, eenvoud en waarde

Cisco partners willen winstgevendheid, voorspelbaarheid, eenvoud en waarde image

Cisco biedt partners winstgevendheid, voorspelbaarheid, eenvoud en waarde in de business transformatie waar het bedrijf zich midden in bevindt en de veranderende markt. Dit is de boodschap van Wendy Mars, VP van Cisco EMEA, in een blog.

Cisco concentreert zich op vier uitkomsten van een recent onderzoek naar winstgevendheid van partners. Daarbij staan volgens partnets winstgevendheid, voorspelbaarheid, eenvoud en waarde (value exchange) centraal. De meest winstgevende Cisco partners zijn diegenen die een proactieve houding aannemen ten opzichte van verandering en zich aanpassen aan de enorme verschuiving op de markt zien. Met dit in gedachten heeft Cisco tijdens zijn Cisco Partner Summit 2017 in Dallas een sessie georganiseerd om te onderzoeken hoe partners de resultaten kunnen bereiken die zij en hun klanten nodig hebben, gebaseerd op deze 4 belangrijke pijlers.

Digital Foundation

Deze gebieden werden tijdens de sessie ook versterkt door gastsprekers, waaronder Tim Jennings, Chief Research Officer bij onderzoeksbureau Ovum. Jennings heeft tijd besteed aan het schetsen van wat klanten nodig hebben, omdat ze een fundament willen leggen voor de digitale transformatie van hun bedrijven en, cruciaal, waar ze hulp van Cisco en onze partners nodig hebben.

Wendy Mars ook op het podium vergezeld door Edwin Paalvast, president van Cisco EMEAR, die enkele van zijn gedachten deelde over het belang van data, platforms en relaties. Hij schetste dat Cisco's portfolio evolueert om de veranderende omgeving aan te pakken en om te gaan met de overgang naar software, services en platforms.

Platformen

Voortbouwend op enkele van de thema's uit die dialoog, luisterden de aanwezige Cisco partners ook naar Gordon Thomson, Managing Director of Architectures voor Cisco EMEAR, die uitlegde dat naarmate klanten overstappen op 'digital ready', het nemen van een platformbenadering van fundamenteel belang is, wat uiteindelijk ook belangrijk is om de winstgevendheid van onze partners te versterken.

Dit werd ook onderstreept door Ed Daly, die Cisco’s wereldwijde klantensuccesorganisatie leidt. Daly sprak over het belang van groeiende adoptiediensten tijdens dit nieuwe tijdperk van netwerken, als een manier om de voorspelbaarheid voor partners te vergroten.

Een nieuw tijdperk

Naast een nieuw tijdperk van netwerken voor Cisco is het ook een nieuw tijdperk voor de partnerorganisatie in EMEAR, vervolgt Mars. Cisco heeft eerder dit jaar enkele strategische stappen gezet om partners in deze regio, waar ook Nederland ondervaltm meer steun te bieden tijdens deze overgang. De Cisco partnerorganisatie en de architectuur- en software- en consumptieteams zijn samengesmolten om Cisco's specialistische middelen uit andere delen van de organisatie dichter bij onze partners te brengen. Dit zal Cisco ook in staat stellen impact te schalen en te stimuleren op het gebied van programmabeheer, enablement, analyse en governance aldus Mars.

Own IT

Wendy Mars heeft een aantal van de tastbare dingen die Cisco doet benadrukt om het succes van partners naar een volgende niveau te brengen. Op mondiaal niveau heeft Cisco veel van zijn programma's opnieuw ontworpen om aan te sluiten bij de nieuwe manier waarop Cisco en zijn partners verkopen, als antwoord op de manier waarop klanten technologie willen gebruiken. Er is een toenemende verschuiving naar software, services en modellen met terugkerende inkomsten, dus de manier waarop Cisco zijn partners stimuleert en beloont, verandert ook om dit te weerspiegelen, aldus Mars. “Ik geloof echt dat we voor de grootste transformatie van ons leven staan."

Om inhoud van de Partner Summit te bekijken, inclusief de EMEAR-sessie, zijn de herhalingen en het bijbehorende materiaal op Sales Connect gepost.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!