Witold Kepinski - 08 januari 2018

Nuance Cognitive Arbitrator verbindt virtuele assistenten

Nuance Cognitive Arbitrator verbindt virtuele assistenten image

Nuance Communications introduceert “Cognitive Arbitrator”, een AI-oplossing die één van de grootste consumentenproblemen van vandaag de dag moet oplossen je opnieuw de specifieke woordenschat en functies van al je virtuele assistenten eigen moeten maken en onthouden.

De Cognitive Arbitrator van Nuance lost dit probleem op. Hij verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en content-diensten. En hij doet dat net zo eenvoudig in de connected car en smart home als in het ecosysteem van het Internet of Things (IoT).

De Cognitive Arbitrator staat centraal in de visie van Nuance op een wereld waarin diverse virtuele assistenten samenwerken door middel van slimme en doeltreffende Conversational AI, in het voordeel van de eindgebruikers. De Cognitive Arbitrator van Nuance steunt op AI om één enkele slimme hub te creëren die de vragen en commando’s van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken, die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken, worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.

De Cognitive Arbitrator helpt de virtuele assistenten van Nuance om direct aansluiting te vinden bij andere populaire virtuele assistenten die rechtstreeks in contact staan met consumenten. Nuance integreert bijvoorbeeld momenteel Nina, zijn sterk gespecialiseerde assistent voor mobiele klantenservice, met Alexa van Amazon en kondigt ook Nina for Google Home aan. Voor klanten van Nuance - denk aan banken, luchtvaartmaatschappijen en telecombedrijven - die Nina in combinatie met de Cognitive Arbitrator inzetten, gaat een hele nieuwe wereld open van superieure dienstverlening, in een smart home, via Amazon Alexa™ of Google Home. Ondertussen behoudt elk merk zijn sterke aanwezigheid bij de consument en houdt het volledige controle over de consumentengegevens, op een kostenbesparende manier.

De Cognitive Arbitrator is nu beschikbaar als onderdeel van het Nuance Virtual Assistant Platform. Op dit platform zijn diverse oplossingen van Nuance gebaseerd, zoals Dragon Drive, applicaties voor een slimme woning, Nina (de virtuele assistent voor consumentencontacten) en de Dragon Medical Virtual Assistant. Je vindt Dragon Drive op dit moment in meer dan 40 talen en in meer dan 200 miljoen auto’s van onder andere Audi, BMW, Daimler, Fiat, Ford, GM, Hyundai, SAIC en Toyota. Nuance levert intelligente en geautomatiseerde AI-oplossingen aan ondernemingen wereldwijd. Meer dan 6.500 bedrijven maken gebruik van de selfservice technologie van Nuance, waarmee jaarlijks zo’n 16 miljard transacties plaatsvinden.

Demo’s van de Cognitive Arbitrator worden gegeven op de 2018 Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas, van 9 tot 12 januari 2018.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!