Witold Kepinski - 15 januari 2018

AI-Recruitment Platform Harver ontvangt kapitaalinjectie van 12,7 miljoen dollar

Het van origine Amsterdamse HR Tech bedrijf Harver kondigt vandaag aan dat het de serie A investeringsronde van afgelopen juni, aanvult met 4,2 miljoen dollar. Het geld komt van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Insight Venture Partners en is bedoeld om de internationale groei te versnellen. Het totaal geïnvesteerde bedrag in het bedrijf komt hiermee op 15.6 miljoen dollar.

De aanvullende financiering zal onder andere gebruikt worden om de teams in zowel Amsterdam als New York verder uit te breiden en de snelle groei van het bedrijf voort te zetten. Waar Harver zich voorheen vooral richtte op grote bedrijven, staat de komende tijd met name in het teken van uitbreiden naar het middensegment, voornamelijk in de Verenigde Staten.

De afgelopen twee jaar heeft Harver veel grote klanten uit binnen- en buitenland aangetrokken, waaronder Zappos, Netflix, Booking.com, Albert Heijn en Rituals. Volgens Barend Raaff, oprichter en CEO, is het platform nu ook geschikt om bedrijven uit het klein- en middensegment met Harver kennis te laten maken.

“Het aannemen van de juiste mensen is voor ieder bedrijf belangrijk; zowel groot als klein. De afgelopen jaren hebben we de achterliggende AI en het matching-algoritme van Harver geoptimaliseerd en toepasbaar gemaakt voor elke job, in elke taal, waar ook ter wereld. Kijkend naar de behoefte van de markt, denken wij dat de tijd nu rijp is om Harver beschikbaar te maken voor iedere organisatie,” aldus Raaff.

Met de software van Harver wordt het cv overbodig voor zowel bedrijven als sollicitanten. Het platform biedt een manier om het recruitmentproces efficiënter, sneller en meetbaar te maken. Het sollicitatieproces wordt geautomatiseerd en Harver analyseert tests en assessments zodat de juiste kandidaat aan de juiste baan wordt gekoppeld – zonder daarbij te selecteren op zaken als leeftijd, naam, uiterlijk, geslacht of cv. Vooroordelen en discriminatie worden zo uit het sollicitatieproces gehaald.

Het afgelopen jaar heeft Harver zijn software dermate aangepast waardoor de technologie nu beschikbaar is voor bedrijven van elk formaat en in elke taal.

“Harver is intensief gebruikt door een aantal van ‘s werelds meest succesvolle namen en zij zijn erg tevreden met de resultaten. Wij willen dit nu beschikbaar maken voor bedrijven van elk formaat en wij geloven dat dit het moment is voor verdere uitbreiding.” aldus Raaff.

In 2017 heeft Harver zijn initiële serie A investeringsronde gebruikt om uit te breiden naar de Verenigde Staten met de opening van een kantoor in New York.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!