Witold Kepinski - 18 januari 2018

De toekomst van SAP Community

SAP CEO Bill McDermott heeft beloofd het SAP Community-netwerk te verbeteren nadat eerder leden zaken hebben aangekaart vanwege het aanbieden van een onprettige gebruikerservaring en een andere mechanismen om marketingboodschappen te pushen.

De SAP Community zou volgens de ceo een forum moeten zijn voor ontwikkelaars, mentoren en technische gebruikers om problemen te bespreken en tips te delen - maar in de loop der jaren heeft het volgens partners richting verloren.

McDermott meldt in een blog beterschap:

Onlangs heb ik mezelf op de lijn gezet dat SAP de SAP-community weer in een sterke positie zou brengen. Na een gestage stroom van feedback dat uit de community is afgenomen, was het duidelijk dat we moesten handelen.

We hebben een aantal van de aanstormende leiders van het bedrijf gevraagd om samen te komen en alles te doen wat nodig is. Een echte ONE SAP-inspanning om wederom het volledige vertrouwen en engagement van onze community te verdienen. Dit is wat ze me vertelden:

1. We hebben in de loop van de jaren een aantal wijzigingen aangebracht in de SAP Community-ervaring die onze community hebben gefrustreerd en een deel van de deelname hebben aangetast.

2. We laten de indruk blijven hangen dat SAP onze community gewoon gebruikt als een ander kanaal om onze zakelijke berichten te promoten.

3. Wij daalden af van wat de SAP-gemeenschap tot dusverre zo'n kritiek succes maakte - een plek waar gebruikers van SAP samenkomen, inhoud plaatsen en ervaringen delen.

Zoals ik hoop dat de meesten het erover eens zijn, waren dit eerlijke fouten gemaakt met goede bedoelingen. Ik geloof dat het SAP-team de laatste tijd een substantieel proces heeft doorgemaakt om ons weer op het goede pad te krijgen voor SAP Community. De vele toegewijde collega's die hieraan werken, zijn de luidruchtigste pleitbezorgers voor de gemeenschap in het bedrijf. Ik ben dankbaar voor hun inspanningen.

Niettegenstaande deze vooruitgang wilden we een groot gebaar 2018 bestempelen als een actiejaar voor SAP Community.

SAP Community is geen marketingplatform. Het is een plek voor onze community, in het bijzonder onze ontwikkelaarsgemeenschap, om samen te komen. Daarom zal het team achter SAP Community nu rapporteren aan onze Chief Technology Officer, Bjoern Goerke en Thomas Grassl.

Onze onbevreesde SAP Mentors worden ook ondersteund door dit nieuwe model. Ik heb enorm veel respect voor de Mentors, vooral wanneer ze SAP pushen om veranderingen aan te brengen die in het belang zijn van onze klanten en gebruikers.

Bjoern, Thomas, Nick Tzitzon, Alicia Tillman en vele anderen verdienen het lof om deze conclusie gezamenlijk te bereiken, zonder een van de normale 'turfpraatjes' die bedrijven pijn doen. Dit is het beste voor ons team, het beste voor onze Mentors en het beste voor SAP Community.

SAP was, is en zal altijd een gemeenschapsgestuurd bedrijf zijn. Bjoern is de juiste leider om deze mantel naar voren te brengen. Hij heeft mijn volledige steun.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!