Redactie - 20 januari 2018

Kaspersky Lab verkooporders groeien in 2017 naar 698 miljoen dollar

Kaspersky Lab verkooporders groeien in 2017 naar 698 miljoen dollar image

Kaspersky Lab is in 2017 duurzaam gegroeid en verhoogde zijn wereldwijde, niet-geauditeerde IFRS-omzet met 8%, naar in totaal 698 miljoen dollar in nettoverkooporders. Hoewel de tweede helft van 2017 vanwege 'geopolitieke onrust en ongegronde aantijgingen' een uitdaging was voor het bedrijf, blijven klanten en partners volgens Kaspersky vertrouwen tonen, wat resulteerde in een succesvol jaar voor het bedrijf.

De groei werd gedreven door de sterke prestaties van Kaspersky Labs B2B-activiteiten (+13%**): het bedrijf kende een groei van 30%** in het enterprisesegment, 61%** in non-endpoint en 41%** in boekingen van cybersecurity intelligence-diensten . Kaspersky Lab blijft zijn portfolio verder uitbreiden, met het introduceren en verbeteren van oplossingen die de meest geavanceerde cyberdreigingen voorkomen, detecteren en daarop reageren, zoals Endpoint Detection and Response en een breed scala aan professionele diensten. Op dit moment behoren 69 bedrijven uit de Fortune 500-lijst tot de klanten van Kaspersky Lab.

Daarnaast droeg een relatief stabiele consumentenmarkt, gedreven door sterke prestaties op het gebied van digitale verkopen, bij aan de gezonde groei van de totale wereldwijde resultaten zo meldt Kaspersky.

"Onze positieve financiële resultaten voor 2017 vormen een duidelijk bewijs dat gebruikers de voorkeur geven aan de producten en diensten van hoge kwaliteit en ons principe steunen van bescherming tegen cyberdreigingen, ongeacht hun herkomst. Ondanks de lastige geopolitieke situatie, ongefundeerde beschuldigingen en pogingen om ons bedrijf te ondermijnen, handhaaft het bedrijf een positieve dynamiek. We ontwikkelen en werken voortdurend aan nieuwe oplossingen en technologieën en vertrouwen erop dat 2018 nog productiever zal zijn dan vorig jaar", aldus Eugene Kaspersky (foto), CEO van Kaspersky Lab.

De volgens Kaspersky 'geopolitieke uitdagingen en ongefundeerde beschuldigingen' hebben veen vertraging opgeleverd in de Noord-Amerikaanse markt, waar verkopen met 8%** afnamen. Wereldwijd waren de prestaties van de onderneming volgens verwachting, gedreven door sterke resultaten in andere regio's, zoals Latijns-Amerika (+18%**), Rusland en het GOS (+34%**) META (+31%**) en APAC (+11%**). Japan toonde een gematigde groei (+4%**), terwijl Europa iets onder de verwachtingen bleef (-2%**).

Om mogelijke vragen en zorgen weg te nemen, die klanten en partners zouden kunnen hebben ten aanzien van Kaspersky Labs producten, oplossingen en activiteiten in het licht van de huidige geopolitieke problemen, introduceerde het bedrijf onlangs een Global Transparency Initiative. Dit onderstreept Kaspersky Labs toewijding aan vertrouwen, transparantie en verantwoordingsplicht gedurende zijn 20-jarige bestaansgeschiedenis. 

Het Global Transparency Initiative omvat:

een onafhankelijke evaluatie omvatten van de broncode, software-updates en dreigingsdetectieregels van het bedrijf;

een onafhankelijke evaluatie van interne processen om de integriteit van de oplossingen en processen van het bedrijf te controleren;

per 2020 drie transparantiecentra in Azië, Europa en Noord-Amerika;

verhoogde bug bounty beloningen tot $100.000 per ontdekte kwetsbaarheid in Kaspersky Lab-producten.


** alle gesegmenteerde en regionale cijfers zijn in netto verkooporders, niet in omzet

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!