IBM, Adobe, Sitecore en LifeRay leiders in Digital Experience Platforms
IBM, Adobe, Sitecore en LifeRay zijn leiders in Digital Experience Platforms. Dit meldt onderzoeksbureau Gartner in zijn Magic Quadrant for Digital Experience Platforms 2018 rapport.
Episerver en Bloomreach zijn Visionairs aldus Gartner. Challengers zijn Microsoft, Oracle, Salesforce, Acqiua, SAP en OpenText. Daarna volgt een reeks van niche spelers.
Organisaties zijn volgens Gartner op zoek naar DXP's als ze van webcentrische naar meer diepgaande, multikanaals digitale ervaringen gaan. Dit Magic Quadrant helpt diegenen die verantwoordelijk zijn voor een reeks initiatieven op het gebied van klanten, werknemers en partners om de meest geschikte leverancier voor hun behoeften te vinden.
Onderzochte leveranciers:
- Acquia
- Adobe
- BloomReach
- censhare
- CoreMedia
- Crownpeak
- EPiServer
- GX-software
- IBM
- Jahia
- Kentico Software
- Liferay
- Microsoft
- OpenText
- Orakel
- Oxcyon
- Verkoopsteam
- SAP
- SDL
- Sitecore
- Squiz