Redactie - 22 januari 2018

Incentro groeit wederom in 2017

Incentro groeide in 2017 voor het twaalfde jaar op rij. Uit de voorlopige cijfers blijkt dat de omzet in 2017 met ruim 16 procent is gestegen en daarmee ruimschoots boven de 35 miljoen euro uitkomt. De dienstverlening van Incentro omvat onder andere online marketing en e-commerce, agile development, app ontwikkeling, data science en enterprise solutions. Incentro is partner van o.a. Google, Intershop, Mendix, OutSystems en Atlassian.

Stef Lagomatis, board-lid van Incentro, zegt het volgende over deze resultaten: “Met een resultaat dat uitkomt op bijna 12% presenteren we wederom mooie cijfers en daar ben ik trots op. Toch weten we allemaal dat cijfers maar beperkt kunnen weergeven wat er in een onderneming gebeurt. Daarom noem ik graag een paar highlights die niet zomaar uit de cijfers blijken:

Rendabele start-ups
In 2015 zijn twee Incentro start-ups uit de startblokken geschoten en in 2017 hebben wij hen tot financiële wasdom zien komen. Zij dragen nu positief en substantieel bij aan ons resultaat.

Istanbul
We hebben één van onze vestigingen moeten sluiten, die in Istanbul. Het ondernemersklimaat in Turkije is snel verslechterd en na jaren knokken hebben we helaas onze activiteiten in Turkije moeten stoppen.

Fairtrade software uit Kenia
In maart 2017 hebben wij in Nairobi een vestiging geopend. We hopen in 2020 een positieve impact op het leven van minimaal 10.000 mensen in Afrika te hebben gehad. We zijn erg trots dat wij nu al kunnen spreken van een succesverhaal.

Als de enige Google Premier Partner in Kenia hebben wij inmiddels een mooi portfolio van lokale klanten opgebouwd, die wij dagelijks bedienen met onze Google expertise. Naast deze lokale klanten helpen we ook Nederlandse klanten door hun website en app ontwikkeling en beheer in Kenia voor hen uit te voeren.

Naamsbekendheid
Als je mooie dingen doet, wil je graag dat de wereld dat weet. We zijn in 2017 doorgegaan met het inzetten van radio campagnes om onze merknaam bekender te maken. En dat hebben we geweten. Het leek wel of werkelijk iedereen in Nederland iets van onze campagnes vond. Sommigen positief, anderen wat minder. Het heeft ons in ieder geval veel PR opgeleverd en we kunnen nu meetbaar maken dat de bekendheid van ons merk sterk is gegroeid. Ook dat heeft een positieve impact gehad op de gerealiseerde groei.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!