Redactie - 23 januari 2018

Vooruitblik: kansen voor Microsoft partners in 2018

2017 was opnieuw een druk jaar voor Microsoft zo meldt Microsoft channel kopstuk Gavriella Schuster in een blog. Voor 2018 zijn er tal van groeikansen met de digitale transformatie dat partners de mogelijkheid geeft extra cloud-inkomsten voor Azure en Dynamics 365 te genereren. In 2017 kwam ongeveer 95 procent van de totale omzet van ongeveer 100 miljard dollar via Microsoft partners.

En om ervoor te zorgen dat de producten en services van Microsoft Cloud aan hoge normen voldoen is het nieuwe co-sell -programma gelanceerd om Azure en Dynamics 365 meer te verkopen met oplossingen gemaakt door ISV's, service providers, systeemintegrators, resellers en klanten.  Hierbij is er ondersteuning vanuit het Microsoft One Commercial Partner bedieningsmodel.

Schuster meldt: "We hebben het One Commercial Partner-bedieningsmodel uitgerold, waardoor onze toewijding werd versterkt om partners over de hele wereld te helpen hun bedrijf uit te bouwen, hun oplossingen op de markt te brengen en meer verkopen te sluiten. We hebben ook in kaart gebracht hoe Microsoft en partners kunnen samenwerken om klanten te helpen innoveren en de kracht van cloudtechnologieën te ontsluiten."

Schuster vervolgt: "De mogelijkheid de komende jaren is ontzagwekkend. Volgens International Data Corporation (IDC) zullen investeringen in initiatieven voor digitale transformatie tegen 2019 USD 2.2 triljoen bereiken - bijna een stijging van 60 procent ten opzichte van 2016. Dat soort groei biedt ons ongelooflijke kansen om digitale ambities tot leven te brengen.

Dus: ben je klaar voor succes in 2018? Ben je klaar om verder te bouwen op de groei die je bedrijf vorig jaar zag? Ik vroeg Microsoft-leiders van over de hele onderneming om een extra stel ogen te hebben om u te helpen zien wat er hierna komt. Hieronder vindt u elk van hun unieke perspectieven, en ook die van mij, over de mogelijkheden voor partners in het komende jaar."

Lees meer in de blog.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!