Witold Kepinski - 23 januari 2018

IBM en Salesforce versterken partnership

IBM en Salesforce hebben een uitbreiding van hun strategische partnerschap aangekondigd, waarbij IBM Cloud- en Watson-services worden gecombineerd met Salesforce Quip en Salesforce Service Cloud Einstein om bedrijven in staat te stellen nauwer contact te leggen met hun klanten en effectiever samen te werken dankzij diepere inzichten.

Met deze uitbreiding heeft Salesforce nu IBM een voorkeursaanbieder voor cloudservices genoemd en heeft IBM heeft op zijn beurt Salesforce als voorkeursklantingsplatform voor verkoop en service van crm genoemd.

"Het benoemen van IBM als een preferred cloudserviceprovider van Salesforce toont de kracht van de IBM Cloud aan om bedrijven te helpen de manier waarop zij zaken doen fundamenteel te veranderen," zei Ginni Rometty (foto), voorzitter, president en CEO van IBM. "Deze uitgebreide samenwerking bouwt voort op de gecombineerde kracht van Watson en Einstein om bedrijven te helpen bij het nemen van slimmere zakelijke beslissingen."

"Het succes van onze klanten stimuleert alles wat we doen bij Salesforce, inclusief onze strategische samenwerking met IBM", aldus Marc Benioff, chairman en CEO, Salesforce. "De combinatie van IBM Cloud en Watson-services met Salesforce Einstein en Quip zal nog meer innovatie bieden om bedrijven in staat te stellen op een geheel nieuwe manier contact te maken met hun klanten, door gebruik te maken van de kracht van de cloud en AI."

IBM Watson Quip Live App

Als onderdeel van dit uitgebreide strategische partnerschap zal IBM nieuwe IBM Watson Quip Live Apps bouwen, waarmee de kracht van Watson en Quip bij elkaar wordt gebracht. Deze interactieve, op maat gemaakte applicaties worden rechtstreeks in elk Quip-document ingebed om de effectiviteit van verkoopteams tijdens de levenscyclus van een opportunity te vergroten. Met het Quip-platform voor het maken en bewerken van documenten kunnen klanten relevante inhoud voor elk project in een gecentraliseerd document plaatsen, waardoor het niet meer nodig is om tussen meerdere vensters en apps te schakelen om werk gedaan te krijgen.

Service Cloud

Voortbouwend op de eerste integratie met IBM en Service Cloud, zullen de bedrijven de kracht van IBM Watson en Service Cloud Einstein bundelen om nieuwe AI-gedreven aanbevelingen te leveren voor de volgende beste acties. Met door AI gestuurde voorspellende analyses, kunnen bedrijven persoonlijke, door klanten geactiveerde interacties creëren op basis van de nieuwste oproep- of chat-chat die ze hadden, om betere relaties met hun klanten op te bouwen.

Autodesk

Het nieuws versterkt volgens Big Blue het partnerschap dat eerder door IBM en Salesforce is aangekondigd om gezamenlijke oplossingen te leveren die gebruikmaken van de kracht van AI en bedrijven in staat te stellen sneller dan ooit tevoren slimmere beslissingen te nemen. Met meer dan 4.000 gezamenlijke klanten heeft bedrijven, zoals Autodesk, al geholpen bij het implementeren van nieuwe Watson-oplossingen om dieper in contact te komen met hun klanten.

AI

"Er is een perfect huwelijk tussen Salesforce en IBM", zegt Rachael Cotton, senior manager, service voor machineadviesdiensten bij Autodesk. "In Salesforce huisvesten veel bedrijven, zoals Autodesk, enorme hoeveelheden klantgegevens, waarvan de meeste ongebruikt blijven. Het combineren van de AI-kracht van Watson en IBM Cloud met inzichten van Salesforce heeft Autodesk geholpen zijn klanten beter te begrijpen en uiteindelijk een getransformeerde klantervaring te creëren."

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!