Witold Kepinski - 06 februari 2018

IBM bereidt nieuwe channel strategie voor

IBM bereidt nieuwe channel strategie voor image

IBM bereidt een nieuwe channel strategie voor. De nieuwe strategie, die in april 2018 van kracht wordt, verandert de manier waarop partners worden aangemoedigd om geavanceerde oplossingen, zoals kunstmatige intelligentie en de cloud, te integreren. Een van de doelstellingen van IBM is om een meer divers partnerecosysteem te ontwikkelen.

IBM bereidt zich voor om een nieuwe kanaalstrategie te implementeren, een die het partnerprogramma zodanig reorganiseert dat deze de grote transformatie weerspiegelt die door het hele bedrijf is gemaakt, terwijl een aantal van de eisen van partners worden verholpen. Volgens het Amerikaanse vakblad CRN verandert de nieuwe strategie, die op 10 april in werking treedt, de manier waarop partners worden aangemoedigd om geavanceerde oplossingen, zoals kunstmatige intelligentie en de cloud, te integreren en vereenvoudigt het ook de doorverkoop van de portfolio van IBM Software-as-a-Service. Als onderdeel van de beoordeling zal IBM ook haar PartnerWorld-programma moderniseren.

Een van IBM's doelen is om een meer divers ecosysteem te ontwikkelen. Die strategie begon zich te ontwikkelen kort nadat John Teltsch (foto) IBM channel baas werd.

IBM heeft het stimuleringsmodel rond groothandel en zakelijke partners opnieuw ingericht en legt focus op de waarde en het verhogen van de marges voor die partners die nieuwe klanten ontwikkelen of bestaande klanten behouden, nieuwe kansen creëren en hoogwaardige oplossingen implementeren.

IBM wil verder nieuwe typen partners aantrekken, van ontwikkelaars tot kleine managed service providers en in de cloud geboren wederverkopers. Daarom wil de nieuwe strategie partners aanmoedigen om producten van de volgende generatie (cloud, data en analytics, Watson AI) op te nemen wanneer ze industriële oplossingen verkopen. IBM wil ook het SaaS-verkoopproces vereenvoudigen, zodat ze door nieuwe softwareproducten in de cloud lanceren de markt snel bereiken en nog sneller kunnen opschalen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!