Redactie - 07 februari 2018

Apple heeft het wearables spel gewonnen

Apple Watch-zendingen verslaan de verwachtingen en overtreffen de 18 miljoen eenheden in 2017, een stijging van meer dan 54% in 2016. De Series 3 was de belangrijkste groeifactor, aangezien de totale leveringen van de nieuwste versie van Apple's Watch bijna 9 miljoen waren, goed voor bijna de helft van alle zendingen in 2017. De vierde kwartaal prestaties van Apple waren indrukwekkend, aangezien de zendingen met meer dan 32% stegen in Q4 2016 tot 8 miljoen, het hoogste aantal ooit verzonden zendingen in één kwartaal, niet alleen voor Apple, maar voor elke draagbare leverancier.

"De mobiele versie van de Apple Watch was zeer gewild in de VS, Japan en Australië, waar alle grote spelers zich op tijd hadden klaargestoomd voor de feestdagen," zegt Vincent Thielke, Research Analyst bij Canalys. De Apple Watch Series 3 is de snelst verkochte draagbare LTE op de markt, met verzendingen die elk kwartaal verdubbelen tot 1,6 miljoen. "Maar beperkte selectie van operators in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk heeft de aankoopbeslissingen van consumenten beïnvloed en het groeipotentieel van de aangesloten Apple Watch onderdrukt. Nieuwe markten betreden, zoals Singapore en Hong Kong in het eerste kwartaal van 2018, net op tijd voor Chinees Nieuwjaar, is een goede zet", voegt Thielke eraan toe.

"Apple heeft het wearables-spel gewonnen", zegt Jason Low, Senior Analyst bij Canalys. "Ondanks innovatieve ontwerpen, zoals de draaiende randen en ronde schermen die door andere leveranciers worden gebruikt, heeft Apple ver vooruit getrokken terwijl het zich blijft concentreren op zijn kern iPhone-gebruikersbestand. De recente updates voor de Series 3, zoals GymKit en Apple Heart Study, blijken overtuigende use-cases te bieden, waardoor gebruikers worden aangemoedigd om meer uit te geven aan accessoires. "

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!