Tech Data wil tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren

Tech Data wil tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren

Tech Data wil tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren

Tech Data wil tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren

26-02-2018 | door: Johan van Leeuwen

Tech Data wil tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren

Behalve met een groot aantal kennissessies wil Tech Data op dinsdag 17 april tijdens ‘Taste of tomorrow’ partners inspireren aan de hand van drie events in de stijl van het televisieprogramma College Tour. Country manager Peter Jansen verwacht veel van het event. Hij rekent in totaal op 3500 tot 4000 bezoekers.

Peter Jansen is niet onbescheiden als hij spreekt over een uniek event in het Nederlandse IT-kanaal. Gezien de traditie, de jaarlijkse bezoekerscijfers en de oppervlakte van 7500 vierkante meter in de Expo Haarlemmermeer kun je daar gerust over spreken. Die aantallen zijn mooi, maar het gaat Jansen vooral om de kwaliteit. “We hebben dit jaar meer dan ooit geprobeerd om een goede balans te vinden tussen de kennissessies en het expo-gedeelte. Vroeger was het toch meer een kwestie van een groot aantal stands, rekening houden met de inwendige mens en zorgen voor veel bezoekers. Maar dat is niet meer genoeg. We willen heel duidelijk op de kennis-as gaan zitten. Daarbij houden we uiteraard rekening met het brede gezelschap dat over de vloer komt. Voor iedereen moet er wat bij zitten.”

College Tour
En dus zijn er meer dan 35 kennissessies over thema’s als security, Internet of Things en cloud, maar ook over mobility, smart living en connected meetings. Die worden met name gegeven door Tech Data zelf, of haar technologische partners. Daarnaast zijn er drie sessies in de stijl van het televisieprogramma College Tour. Rens de Jong, bekend als presentator bij BNR en RTL Z, zal die discussies leiden. “We doen drie College Tours, rond de thema’s security, IoT analytics en retail”, legt Jansen uit. “Een selecte groep van ongeveer 100 tot 150 bezoekers, die we daarvoor uitnodigen, zal aanwezig zijn. Bij al die disciplines zitten één of meerdere spraakmakende personen in de hoofdrol en is er veel interactie met het publiek. Net als in het televisieprogramma. Na afloop van die sessies vindt er dan drie keer een netwerkborrel plaats met de aanwezigen in de zaal.” De namen van de hoofdgasten worden binnenkort bekend gemaakt.

Stands
Op de verschillende stands presenteren de vendoren waarmee Tech Data samenwerkt zich. “Er zullen meerdere productlanceringen plaatsvinden. Ook is er bijvoorbeeld een demo-omgeving in de vorm van een huis waarin de toepassingen van smart living worden gepresenteerd. Er komt ook een smart meeting room en een smart classroom. En waarschijnlijk presenteert Heineken in het Next Generation Technology Paviljoen een IoT-case die gaat over het genereren van data rond het tappen van bier.”

Verkenningstocht
Tech Data heeft een duidelijke doelstelling met het evenement. Jansen: “Je ziet in toenemende mate dat resellers op zoek zijn naar verdieping of verbreding en in ieder geval naar nieuwe verdienmodellen. Dat is nodig, want de marges op commodity’s zijn klein. In die verkenningstocht moeten ze bij ons zijn. Wij kunnen ze helpen met de kennis die ze nodig hebben en kunnen ze ook in contact brengen met de juiste mensen. Daarvoor is een event als ‘Taste of tomorrow’, één plek met alles wat we als Tech Data in huis hebben, een prachtig podium.”

Polsen
Voorafgaand aan het event gaat de verkoopafdeling van Tech Data al in gesprek met partners om te polsen waar de behoeftes liggen zodat 17 april een nuttige dag voor hen zal zijn. “We maken samen met partners gezamenlijke afspraken met bijvoorbeeld aanwezige vendoren over onderwerpen waarover de partner meer wil weten.” 

Ondersteuning

“Het event moet een goed beeld geven van wat wij allemaal aanbieden en het moet inspireren om er iets mee te doen”, sluit Jansen af. “Onze ondersteuning, zoals financiële, logistieke en marketing-diensten, kan resellers helpen om nét even iets anders tegen de markt aan te kijken.”

Meer informatie, onder andere over het programma, is te vinden op www.tasteoftomorrow.nl. Gratis aanmelden kan op dezelfde website.

Terug naar nieuws overzicht