Witold Kepinski - 06 maart 2018

Heineken kiest Infor Advanced Scheduling

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt aan dat Heineken Infor Advanced Scheduling heeft gekozen voor een wereldwijd standaardisatieprogramma. De brouwer zal de applicatie in 20 landen uitrollen. Infor Advanced Scheduling speelt naar verwachting een belangrijke rol in de harmonisatie en standaardisatie van circa 90 procent van de activiteiten in de brouwerij, waardoor Heineken de capaciteit in dit netwerk kan optimaliseren, de productiecomplexiteit kan reduceren en de koopkracht kan verbeteren.

Na een pilot in twee brouwerijen in Italië beschikt Heineken nu over een template die door vestigingen over de hele wereld gebruikt kan worden. Op basis hiervan en eerdere ervaringen verwacht Heineken de voorraadniveaus van materialen, zoals glazen flessen tot 40 procent te kunnen verlagen. Dit terwijl de capaciteit met maximaal 10 procent wordt verbeterd en de werkdruk consistenter gepland kan worden.

Infor werd na een selectieproces gekozen vanwege de verbeterde functionaliteit van Infor Advanced Scheduling en de specifieke branchekennis van het bedrijf. Heineken gebruikt ook Infor Advanced Planning als onderdeel van zijn S&OP (sales and operational planning) proces. De brouwer gebruikt een maandelijkse S&OP-cyclus die gegevens van derden gebruikt en 18 maanden experimenteert met verschillende scenario’s, waaronder promoties, capaciteitsverschuivingen en de introductie van nieuwe producten.

“Het is voor ons van vitaal belang om de complexiteit van onze activiteiten te verminderen en de controle over de productie te behouden,” aldus Ad van Delzen, strategic planner bij Heineken. “Strategische applicaties zoals Infor Advanced Scheduling zorgen ervoor dat we deze controle over onze brouwerijen kunnen uitbreiden. We kunnen ze een pad naar verbeterde winstgevendheid en veel grotere efficiëntie bieden, zonder de individuele karakteristieken van die brouwerij of het bier te verliezen.”

“Brouwerijen zijn een van de meeste complexe productie-industrieën,” zegt Phil Lewis, vice president global solution consulting bij Infor. “Door de activiteiten te standaardiseren kunnen er vaak quick wins gerealiseerd worden. De introductie van nieuwe producten vindt sneller plaats of wordt beter afgestemd op de klantvraag of productie. Bedrijven zoals Heineken zien dat in en voegen de mogelijkheid toe om dit proces op grote schaal te herhalen. Deze optimale afstemming betekent dat bedrijven grote complexiteit met vertrouwen aan kunnen.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!