Redactie - 11 maart 2018

NEMESYS wint aanbesteding Onderhoud Telefooncentrale voor COA

NEMESYS wint aanbesteding Onderhoud Telefooncentrale voor COA image

NEMESYS heeft de Europese openbare aanbesteding “Onderhoud Telefooncentrale” voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) gewonnen. Hiermee gaat NEMESYS voor minimaal 2 jaar het beheer en onderhoud uitvoeren aan het Alcatel-Lucent Enterprise telefonieplatform van het COA.

Ruim 100 locaties, 4.500 toestellen

Momenteel telt het COA ruim 100 locaties. Deze locaties maken gebruik van een centraal Alcatel-Lucent Enterprise telefonieplatform dat is opgesteld in een datacenter. In totaal zijn op de COA locaties circa 4.500 toestellen en circa 200 analoge aansluitingen actief.

Doordat het COA sterk afhankelijk is van het aantal vreemdelingen dat in Nederland asiel aanvraagt, beweegt het aantal COA locaties (en daarmee het aantal telefonieaansluitingen) mee met de fluctuatie van de instroom.

Migratie naar Skype for Business

Naast het beheer en onderhoud van het huidige platform gaat NEMESYS met het COA een traject in waarbij de  traditionele telefonieomgeving (deels) wordt gemigreerd naar een unified communications oplossing met Skype for Business.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!