Witold Kepinski - 13 maart 2018

Dropbox en Salesforce sluiten strategisch partnership

Dropbox en Salesforce kondigen een strategisch partnership aan. Hierin wordt Salesforce’s CRM-platform verbonden met Dropbox’ collaboration-platform, waardoor bedrijven van alle soorten en maten kunnen samenwerken en nog beter contact kunnen leggen met klanten voor onder meer sales, service en marketing.

De bedrijven zullen in eerste instantie twee nieuwe integraties leveren om merkbetrokkenheid te stimuleren en de teamproductiviteit te verhogen.

Commerce en Marketing Cloud + Dropbox: Creëer branded, customizedDropbox-mappen in Salesforce Commerce Cloud en Marketing Cloud met de nieuwe digital asset management-oplossing. De mappen zijn toegankelijk voor zowel interne teams als externe partners. Met interactieve workflows blijft de content relevant en up-to-date, ongeacht of de gebruiker in Dropbox of Salesforce werkt. Een retailer die Salesforce Commerce Cloud gebruikt, kan bijvoorbeeld een Dropbox-map maken om toegang te krijgen tot productafbeeldingen of creatieve briefings van een extern bureau. De retailer wordt op de hoogte gebracht als het bureau wijzigingen aanbrengt of content toevoegt en kan vervolgens zijn online shop bijwerken om zodoende zijn klanten een ultieme winkelervaring te bieden.

Quip + Dropbox: Rechtstreeks toegang tot Dropbox-content, zoals foto’s, video’s en presentaties in Salesforce Quip. Dropbox voegt ook ondersteuning toe voor Quip-documenten, zodat gebruikers gezamenlijk kunnen werken aan Quip-bestanden die zijn opgeslagen in Dropbox. Dit draagt tevens ook bij aan Dropbox’ streven om een meer uniforme thuiswerkoplossing te kunnen leveren.

Naast deze nieuwe integraties zal Salesforce Dropbox Enterprise gebruiken en zal Dropbox het gebruik van Salesforce-producten, waaronder Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud en PRM, aanzienlijk uitbreiden.

Deze aankondiging is gebaseerd op de al bestaande relatie tussen Salesforce en Dropbox, waaronder de ‘Dropbox voor Salesforce-app’ die beschikbaar is op de AppExchange van Salesforce. Daarnaast is Salesforce Ventures, de investeringsgroep van Salesforce, sinds 2014 een investeerder in Dropbox.

Prijzen en beschikbaarheid

Naar verwachting worden de nieuwe integraties in de tweede helft van 2018 uitgerold. Meld u hier aan voor de pilot ‘Digital Asset Engagement’.  Prijzen worden aangekondigd bij algemene beschikbaarheid.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!