Witold Kepinski - 13 maart 2018

Dropbox wil met IPO 648 miljoen dollar ophalen

Dropbox wil met IPO 648 miljoen dollar ophalen image

Dropbox wil met een beursgang 648 miljoen dollar ophalen. Dit blijkt uit formulieren bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC). Een exacte datum voor de IPO moet nog worden vastgesteld.

Daarnaast kondigt Dropbox aan dat Salesforce Venture, de investeringstak van de CRM-specialist, 100 miljoen dollar aan aandelen zal kopen. De investering zal direct na de IPO worden gedaan, tegen een prijs , per aandeel, wat overeenkomt met de oorspronkelijke biedprijs.

Salesforce en Dropbox kondigen verder een nauwere samenwerking aan. Dropbox-mappen kunnen worden geïntegreerd in de Salesforce Commerce Cloud en Marketing Cloud. Mappen zijn toegankelijk voor zowel interne teams als externe partners. Wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd, ongeacht of de gebruiker de inhoud opent via Dropbox of via Salesforce, volgens een gezamenlijke aankondiging door de bedrijven. Daarnaast zal Salesforce Dropbox Enterprise in de toekomst gebruiken en Dropbox het Salesforce-gebruik verhogen.

In het fiscale jaar 2017 genereerde Dropbox 1,1 miljard dollar aan omzet. Dit komt overeen met een groei van meer dan 30 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Het nettoverlies bedroeg 111,7 miljoen dollar.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!