Wouter Hoeffnagel - 20 maart 2018

Reaal zet chatbot in om serviceniveau te verhogen

Reaal zet chatbot in om serviceniveau te verhogen image

Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten om het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie. De toepassing is inmiddels met succes in gebruik op reaal.nl.

Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: “Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.”

Mogelijkheden van een chatbot verkennen

Fadoa Schurer, co-founder en CCO van Embot.ai: “We zijn er erg trots op dat we in korte tijd zo’n innovatief project hebben gerealiseerd bij Reaal. We leren elke dag, waardoor we het gebruik van de chatbot steeds verder kunnen optimaliseren. Er is veel lef voor nodig om als grote financiële instelling gezamenlijk met een start-up de mogelijkheden van een chatbot te verkennen. Dit heeft ons veel vertrouwen gegeven en wij kijken dan ook uit naar een mooie samenwerking voor de verdere toepassing van onze chatbot.”

Moolenaar: “Reaal wil het leven van haar klanten gemakkelijker maken en hen producten en diensten aanbieden die passen bij hun persoonlijke levensstijl. Het ontwikkelen van innovatieve oplossingen is essentieel om in de toekomst relevant te blijven voor klanten. Hiervoor is innovatie verworden tot een belangrijk speerpunt binnen Reaal. De inzet van een chatbot, om het klantcontact naar een nog hoger niveau te tillen, is dan ook een logische volgende stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal.”

 

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!