Wouter Hoeffnagel - 23 maart 2018

Datacenter.com lanceert Channel Partner Program

Colocatie provider Datacenter.com lanceert een wereldwijd Channel Partner Program. Het channel programma richt zich op CSP’s, MSP’s, system integrators en IT consultancy partijen. Het programma stelt channel partners om de ‘on-demand’ datacenter colocatie services van Datacenter.com in Amsterdam (Datacenter.com AMS1) te bundelen met hun eigen oplossingen.

Datacenter.com lanceerde eind 2017 ‘on-demand’ en maandelijks opzegbare colocatie abonnement genaamd Start Direct Cabinets. Hiermee wil de colocatie provider klanten contractuele en technische flexibiliteit bieden. Dit model wordt nu beschikbaar voor channel partners, waaronder Cloud Service Providers (CSP’s), Managed Service Providers (MSP’s), system integrators, IT distributeurs en IT consultancy partijen.

Datacenter in Amsterdam

Jochem Steman, CEO van Datacenter.com: “In eerste instantie is het channel programma van toepassing op ons datacenter in Amsterdam, een hagelnieuw datacenter met een ultra-lage dus zeer energiezuinige pPUE. Binnenkort zal het channel programma verder worden uitgebreid naar nieuwe locaties wereldwijd. Wij hebben namelijk een snelle internationale uitrol gepland van meerdere carrier-neutrale datacenters in strategische markten.”

“Het datacenter van 5.000 vierkante meter in het business district van Amsterdam Zuidoost, één van de belangrijkste internet hub locaties ter wereld, is streng beveiligd en uitgerust met enterprise level voorzieningen zoals N+1 koeling units, 2N power, en 2N watervoorziening,” zegt Steman. “Daarnaast hebben wij indirect adiabatische koeling-technologie gebruikt om onze energiebesparingen te maximaliseren. Bovendien is het datacenter gecertificeerd en compliant met alle relevante datacenter management reguleringen.”

Vier opties

Het Channel Partner Program van Datacenter.com biedt een scala aan ‘voordelen’ voor channel partners, afgestemd op specifieke capaciteiten, wensen en eisen van verschillende typen partners. Het partner programma kent vier opties welke tegemoetkomen aan variërende behoeften van channel partners:

  • Lead/Referral Generation – Channel partners kunnen samenwerken met Datacenter.com door referral leads te genereren en door te geven aan Datacenter.com. Hiervoor is geen substantiële datacenterkennis benodigd. Hoe meer accounts worden doorverwezen naar Datacenter.com, des te hoger het commissiepercentage dat partners ontvangen. Een referral partnership is niet-exclusief, wat betekent dat partners de mogelijkheid hebben om hun colocatie referral leads tevens aan andere partijen aan te bieden. Daarnaast zijn er geen restricties, geen limieten als het gaat om het aantal referral leads dat doorgespeeld kan worden.
  • Reseller Partnership – Met het Reseller Partnership biedt Datacenter.com reseller partners de mogelijkheid extra omzet te genereren. Het carrier- en cloud-neutrale product dat wordt geleverd is volgens Datacenter.com ingericht voor eenvoudige verkoop, met een pPUE waarde van 1,04 en geen lange termijn commitments voor de colocatie services. Dit type partnership richt zich op IT services partners en ook IT distributeurs, partijen die zichzelf als kennishouders zien binnen IT in het algemeen of binnen specifieke IT-vakgebieden.
  • Solution Integration Partnership – Deze channel programma optie richt zich op IT services providers die hun omzetstromen willen maximaliseren door Datacenter.com’s flexibele, maandelijks opzegbare colocatie services samen te voegen met hun eigen oplossingen. CSP’s, MSP’s, en system integrators worden hiermee in staat gesteld om de colocatie services van Datacenter.com te integreren met hun eigen (hybride) services aanbiedingen.
  • Elite Partnership – Deze optie biedt partners de mogelijkheid om op gelijke basis samen te werken met Datacenter.com en gebruik te maken van Datacenter.com’s co-branded sales & marketing ondersteuning. Business opportunities worden in dit geval gezamenlijk verzilverd. Datacenter.com biedt deze partners dedicated technische resources om maatwerkoplossingen voor hun klanten te helpen ontwikkelen. Onderdeel van deze partneroptie is bijvoorbeeld ook support op het gebied van sales & bid management. Daarnaast krijgen deze partners toegang tot marketingsupport, waaronder datacenterbezoek en gemeenschappelijke persberichten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!