Redactie - 03 april 2018

Salesforce introduceert Integration Cloud

Salesforce heeft tijdens de TrailheaDX ontwikkelaarsconferentie een aantal zaken aangekondigd. Er zijn onder andere vernieuwingen in Lightning, Einstein en Trailhead. De introductie van de nieuwe Salesforce Integration Cloud geven iedereen nieuwe tools om de relaties met klanten te versterken, zo beweert de crm-speler.

De nieuwe Salesforce Integration Cloud is uitgerust met verschillende diensten en tools die het eenvoudiger maken om relevante data naar boven te halen, ongeacht de locatie van die gegevens. Salesforce Integration Cloud levert slimme en verbonden klantervaringen af via alle kanalen en contactpunten met de klant. Integration Cloud krijgt drie lagen:

Integration platform: Salesforce heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de aankoop van MuleSoft. Dat platform faciliteert de bouw van applicatienetwerken die data, apps en toestellen van bedrijven met elkaar verbinden. Het maakt daarbij niet uit of de gegevens in de publieke cloud dan wel on premise staan. MuleSoft blijft bouwen aan zijn eigen visie van het applicatienetwerk met zijn Anypoint-platform. Dat wordt vandaag al gebruikt door enkele van ’s werelds meest innoverende merken, en zal ook Innovation

Cloud aandrijven. (Alle referenties naar MuleSoft en zijn producten zijn onderhevig aan het afronden van de acquisitie.)

Integration Builder: Administrators kunnen een totaalbeeld van klanten opbouwen aan de hand van al hun Salesforce-implementaties net als het gehele netwerk van bedrijfssystemen. Dat kan allemaal met enkele muisklikken, zonder dat er code aan te pas komt.

Bijkomend kunnen administrators alle verbindingen tussen systemen en datasets managen langs een eengemaakte console.

Integration Experiences: Door klantdata uit Salesforce automatisch te linken op compleet nieuwe manieren, kunnen administrators een naadloze en gepersonaliseerde klantervaring maken over sales, service en marketing heen. Een admin kan bijvoorbeeld eenvoudig de Lightning App Builder gebruiken om de bestelgeschiedenis in te voeren in de Lightning Service Console. Dat geeft de klantendienst de mogelijkheid om de interacties met de klant om te buigen naar opportuniteiten voor extra verkoop, zonder dat ze daarvoor uit hun vertrouwde console hoeven weg te klikken.

Lightning Flow

Met Salesforce Lightning kunnen Trailblazers beter en sneller dan ooit samenwerken om applicaties en componenten te bouwen via zowel muisklikken als code. Met een uitgebreid spectrum aan tools en diensten, van de codeloze App Builder tot de programmeerinterface Heroku, kunnen ontwikkelaars van alle niveaus de juiste tools kiezen voor hun team over de hele ontwikkelingscyclus op Salesforce.

Lightning Flow geeft iedere Trailblazer de tools in handen om de kracht van procesautomatisering naar CRM te brengen. Vandaag gebruiken nog heel wat bedrijven oude Legacy-toepassingen om hun klantprocessen te beheren, en die zijn niet geïntegreerd met de klantendata. Dat brengt naast kostelijke vertragingen ook gemiste opportuniteiten met zich mee. Met Lightning Flow Components kunnen ontwikkelaars en zakelijke gebruikers processen bouwen met duidelijke visuele tools, geïntegreerd met klantdata en verwerkt in ieder contactpunt met de klant. Dat zorgt ervoor dat klanten minder lang moeten wachten, en brengt zo een hogere productiviteit met zich mee.

Een farmaceutisch bedrijf kan Lightning Flow bijvoorbeeld gebruiken om een geautomatiseerd proces op te zetten dat de data die patiënten invoeren in verzekeringsdocumenten optimaliseert, zodat het eenvoudiger wordt om de juiste medicatie op tijd af te leveren.

Einstein Analytics en de Quip Live Apps

Doorbraken in AI en app-integratie zorgen ervoor dat gebruikers intelligentie midden in hun applicaties kunnen integreren. Zo krijgen ze met enkele klikken toegang tot bijkomende mogelijkheden waarmee ze hun organisatie voorwaarts kunnen blijven stuwen.
Einstein Analytics Developer Experience: Voortaan kunnen ontwikkelaars Lightning-componenten gebruiken om Einstein Analytics en live updates in hun op maat gemaakte applicaties te integreren. Dat kan met een visuele klik-interface, zonder dat er code bij komt kijken. Zo kunnen ze slimmere beslissingen maken.

Quip Live Apps van derden: Interactieve en aanpasbare applicaties kunnen meteen in Quip gebruikt worden. Apps van verschillende partners zoals Altify, draw.io en Vidyard zijn per direct toegankelijk via de Salesforce AppExchange. Klanten kunnen zo snel en eenvoudig door deals, infographics en video’s navigeren, allemaal binnen een enkel Quip-document.

Trailhead

Trailhead is een online gegamificeerd leerplatform van Salesforce. Het platform begeleidt gebruikers doorheen gratis leertrajecten waarmee ze nieuwe vaardigheden kunnen opdoen die ze nodig hebben om te floreren in de werkomgeving van de toekomst. Sinds de lancering in 2014 hebben Trailblazers meer dan 6,5 miljoen badges verdient die rechtstreeks correleren met werkvaardigheden waar veel vraag naar is.

Salesforce Trailhead breidt uit met enkele nieuwe mogelijkheden

Google Trailhead Content: Nieuwe trajecten gerelateerd aan Google Analytics en de Google Cloud. Het Google Analytics-parcours helpt Trailblazers te ontdekken hoe ze belangrijke inzichten kunnen verwerven over hun website met de hulp van Google Analytics-rapporten en dashboards. Met het Google Cloud-traject leren gebruikers dan weer hoe ze krachtige queries moeten draaien met BigQuery, een budgetvriendelijk en volledig gemanaged datawarehouse voor analytics op grote schaal.

Trail Guides: Gepersonaliseerde trajecten laten iedereen toe om de vaardigheden van de toekomst te leren. Trail guides stippelen de juiste weg uit naar iedere rol of ieder ervaringsniveau met gesuggereerde content, mails en notificaties om gebruikers te begeleiden. Zo heeft iedereen een pad recht naar zijn droombaan.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!