Redactie - 17 april 2018

Security Awareness biedt business kansen

Voor business partners bieden de vele vragen die leven rond security een uitgelezen kans op het bieden van toegevoegde waarde. Niet voor niets is security een belangrijke groeimarkt. Met name security awareness is een bijzondere manier om binnen te komen bij nieuwe klanten. Dit thema stond dan ook eind vorige week centraal tijdens een round table die Dutch IT-channel in samenwerking met Kaspersky Lab organiseerde in kasteel Groeneveld.

Toonaangevende resellers bespraken hoe klanten bewust kunnen worden gemaakt van het belang van cybersecurity. Een IT-reseller is namelijk als een trusted advisor voor zijn klanten. Ze heeft als taak om te zorgen voor een goede 'cybersecuritycultuur' in deze organisaties. Zowel bedrijven als overheden bestaan uit verschillende soorten medewerkers, die allemaal op de hoogte moeten zijn van de gevaren van cybercrime. Niet alleen IT-specialisten en directieleden, maar ook (alle) andere medewerkers hebben ermee te maken.

Cybersecurity is een belangrijk topic over alle lagen van een organisatie. De vraag is onder meer welke trainingen daarom nodig zijn. Aan bod kwam hoe een reseller in een organisatie een krachtige cybersecurity awareness ontwikkelt en hoe hij zo nodig een gedragsverandering doorvoert. Hoe stimuleer je de medewerkers in een organisatie ieder op hun eigen niveau om veiliger te werken? En hoe bereik je dat iedereen cybersecurity belangrijk vindt?

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!