Datto belicht zakelijke uitdagingen voor Managed Service Providers

18-04-2018 | door: Witold Kepinski

Datto belicht zakelijke uitdagingen voor Managed Service Providers

Datto, leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), presenteert de resultaten van zijn tweede jaarlijkse State of the MSP Report. Dit onderzoek biedt inzicht in de demografische en psychografische kenmerken – en zakelijke uitdagingen – van moderne MSP’s. Voor het onderzoek ondervroeg Datto zo’n 2.300 MSP’s wereldwijd over hun dagelijks leven en hoe zij hun bedrijfsvoering aanpakken.

“We werken elke dag samen met onze MSP-partners om hun zakelijke doelstellingen te helpen behalen”, zegt Rob Rae, Vice-President Business Development van Datto. “Dit onderzoek geeft ons meer begrip van hun continu veranderende uitdagingen, voorkeuren en gewoonten, zodat wij hen in de toekomst nog beter van dienst kunnen zijn. We vinden het belangrijk om deze resultaten te delen, zodat het gehele ecosysteem kan profiteren van inzicht in de behoeften van deze groeiende branche binnen de IT-sector. Ook weten we nu dat MSP-partners, net als wij, een voorkeur hebben voor Star Wars tegenover Star Trek.”

Het onderzoek behandelt een aantal onderwerpen, waaronder vragen over werk en lifestyle, voor beter inzicht in wat MSP-managers interesseert en motiveert in hun dagelijks werk.

Een overzicht van de belangrijkste resultaten:

Zestig procent van de MSP’s heeft minder dan honderd klanten, gevolgd door twintig procent die 101 tot tweehonderd klanten ondersteunt.

Marketing en sales zijn met 53 procent de belangrijkste uitdagingen voor MSP’s in 2018, gevolgd door werving en training (41 procent), groeipijn (28 procent) en ransomware en cybersecurity (26 procent).
75 procent van de MSP’s geeft aan nog altijd break-fix services aan te bieden.

MSP’s focussen zich vaak op klanten in een specifieke verticale markt, zoals gezondheidszorg (53 procent), finance (49 procent) en productie (48 procent).

Ja, het is waar: 68 procent van de MSP’s verkiest Star Wars boven Star Trek.

92 procent van de MSP’s is actief op social media, met name op Facebook en LinkedIn; Reddit is het favoriete forum om contact te leggen met collega’s in de branches om het over problemen en oplossingen te hebben.

Marketing en sales zijn de grootste uitdagingen waar MSP’s mee te maken hebben. Hieronder vallen ook lead generation, het aannemen van salestalent, cold calling en marktdifferentiatie. Na marketing en sales zijn werving en training de grootste uitdagingen, vooral het werven van talenten op het gebied van technologie, sales en marketing, training, en behoud van medewerkers. In het onderzoek biedt Datto MSP’s verschillende tools om deze uitdagingen het hoofd te bieden.

Download het onderzoek van de website van Datto voor meer gedetailleerde resultaten in Datto’s State of the MSP Report 2018.

Terug naar nieuws overzicht