Witold Kepinski - 25 april 2018

Oracle koopt Grapeshot

Oracle koopt voor een onbekend bedrag Grapeshot, een leverancier van merkveiligheids- en pre-bid contextuele oplossingen aan meer dan 5.000 marketeers, over te nemen. Elke maand worden meer dan 38 miljard programmatische advertentievertoningen verbeterd met Grapeshot's Contextual Intelligence Platform in tientallen talen, en dit aantal is jaar na jaar met meer dan 100 procent gegroeid.

Het Contextual Intelligence Platform van Grapeshot maakt het mogelijk om snel aangepaste segmenten te creëren die marketeers en hun agentschappen in staat stellen om vol vertrouwen:

1.Vermijd onveilige inhoud die de merkwaarde schaadt en sluit de lus via Moat Measurement

2. Vergroot het bereik van het wereldwijde publiek door zich op de meest relevante context te richten, inclusief het laatste nieuws en populaire thema's, als aanvulling op de aangepaste doelgroepsegmenten van Oracle Data Cloud

De overname van Grapeshot zal het vermogen van Oracle Data Cloud om de marketingresultaten voor onze partners wereldwijd te verbeteren drastisch vergroten door de belangrijke dimensie van Context toe te voegen aan de expertise van Oracle Data Cloud op het gebied van doelgroepen en metingen, aldus Oracle.

Lees meer op deze link.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!