Witold Kepinski - 01 mei 2018

Dell Technologies biedt partners breder aanbod en aantrekkelijke incentives

Dell Technologies investeert in nieuwe programma’s, incentives en oplossingen. Dit om channel partners klaar te stomen voor de digitale-, IT-, security- en workforce- transformatie van hun klanten. Dell Technologies maakte dit bekend tijdens zijn Global Partner Summit 2018 die tegelijkertijd plaatsvond met Dell Technologies World 2018 plaatsvindt in Las Vegas.

Het nieuwe Dell Advantage-raamwerk maakt het volgens de Amerikaanse leverancier eenvoudiger voor partners om te werken met de verschillende onderdelen van de Dell Technologies-familie, dankzij diverse tools en incentives. Terwijl elk onderdeel zijn eigen, onafhankelijke programma behoudt, is dit nieuwe raamwerk ontwikkeld om eenvoudiger en op een efficiënte manier meer business te halen uit het volledige Dell Technologies-portfolio zoals van Dell, Dell EMC, VMware, SecureWorks, Pivotal, RSA en Virtustream.

Het nieuwe raamwerk zal ook een aanvulling vormen op het Dell EMC partner programma, dat nieuwe mogelijkheden, aanbiedingen en incentives voor partners omvat. Deze toegevoegde mogelijkheden valideren de voortdurende toezegging van het programma om op de belofte van Dell EMC te komen, eenvoudig, voorspelbaar en winstgevend aldus Dell Technologies.

Titanium

De nieuwe toevoegingen bouwen voort op de jaar-op-jaar-omzetgroei van het Dell EMC-kanaal, terwijl er meer nieuwe mogelijkheden voor Dell EMC-partners wereldwijd erbij komen. Bovendien krijgen partners die de Titanium Black status hebben behaald in het Dell EMC-partner programma hun status voor de hele familie van bedrijven van Dell Technologies. Titanium Black partners vertegenwoordigen de bovenste echelon van bedrijven die nauw samenwerken met Dell Technologies zoals Bechtle, CDW, Computacenter, FusionStorm en Insight.

Voorhoede

"Partners staan in de voorhoede van het helpen van klanten rond het omarmen digitale transformatie. Dell Technologies maakt partners uniek met de producten, diensten, financiering en programma's om ze succesvol te maken," zo beweert Joyce Mullen, president, Global Channel, OEM & IOT oplossingen bij Dell EMC. "We hebben een enorme groei en momentum gezien in het afgelopen jaar. Onze partners blijven doorgroeien; maar we weten dat er nog steeds een enorme kans voor ons is om nog sneller te groeien. De producten en programma's die op Dell Technologies World 2018 zijn aangekondigd, zullen onze partners in staat stellen hun capaciteiten te verbreden en om nog sneller te groeien. Onze hoogste prioriteit is het helpen van partners bij het oplossen van complexe digitale uitdagingen bij hun klanten."

Deals

Exclusief voor channel partners vereenvoudigt het nieuwe Dell EMC Ready stack-programma hoe partners geconvergeerde infrastructuur stack oplossingen kunnen bundelen, verkopen en opbouwen op basis van huidige en toekomstige Dell EMC datacenter-technologieën, aldus Mullen. Vanaf nu biedt het Ready stack-programma channel partners de mogelijkheid om geconvergeerde stacks te bouwen met een breed scala van de nieuwste Dell EMC-infrastructuuroplossingen. Deze oplossingen omvatten Dell EMC-opslag (bv. Unity, SC Series, XtremIO, Isilon), Dell EMC PowerEdge-servers, Dell EMC-gegevensbescherming en optionele Dell EMC Open Networking, met ondersteuning voor meerdere hypervisors, bare-metal en containers.

Best Practice

Naarmate er nieuwe innovaties beschikbaar komen in de stack, zal een groeiende bibliotheek van Dell EMC-gebaseerde geconvergeerde content, met inbegrip van Best Practice design en Deployment Guides, de partners helpen het risico te verlagen en de implementaties voor klanten te vereenvoudigen, zo meldt Mullen.

Hyperconverged

Het programma vertegenwoordigt een manier voor partners om klantgesprekken uit te breiden naar mensen die op zoek zijn naar het ‘bouwen’ van een krachtige  infrastructuur als een alternatief voor de markt zoals met de Dell EMC geconvergeerde (CI) en Hyper-geconvergeerde infrastructuur (HCI) oplossingen. Deze oplossingen nemen een aanzienlijk deel van de gecertificeerde referentiesystemen en geïntegreerde systemen markt, volgens marktonderzoeksbureau IDC. Dell EMC leidt deze markt met 42,9 procent aandeel in het vierde kwartaal van 2017, met ruimte om te groeien in gecertificeerde referentiesystemen aldus Dell Technologies. Via het Dell EMC Ready stack-programma ontvangen partners incentives voor de verkoop van de Dell EMC portfolio en kunnen hun eigen incrementele diensten verkopen, inclusief implementatieservices als een erkende Dell EMC-partner. Dell EMC Ready stack is nu beschikbaar via de Dell EMC Partner Portal.

Services

Dell EMC zegt de mogelijkheden te begrijpen die partners hebben met services en opkomende technologieën, waaronder het Internet of Things (IoT). Hiertoe zal het bedrijf beginnen met de invoering van een nieuwe oplossingen competentie aanbod in 2018. Voortbouwend op de initiële competenties die vorig jaar werden geïntroduceerd, zullen de Dell EMC channel partners nu in de tweede helft van het jaar toegang hebben tot vier nieuwe oplossingen competenties.

IoT

Voor partners is nu de nieuwe Internet of Things (IOT) oplossing competentie beschikbaar. Anderen worden toegevoegd gedurende het hele jaar en omvatten: High Performance Computing Data Analytics Business Applications veiligheid naast de nieuwe oplossingen competenties, zal Dell EMC ook Services Deployment competenties uitbreiden, waardoor partners sneller groeien en de inkomsten verhogen.

Dell Financial Services

Het wordt voor partners gemakkelijk gemaakt om hun business te versnellen. Dell EMC-partners kunnen profiteren van extra vormen om inkomsten te verhogen, waaronder een nieuw puntenprogramma en aanvullende prikkels, die hen beter positioneren in een steeds concurrerender wordende markt.

De flexibele verbruiksmodellen van Dell Financial Services bieden aanzienlijke economische voordelen en een incrementele marge, aldus het bedrijf. Dit kan met name een verlaagd toegangspunt voor de Flex on demand-oplossing in de Dell EMC-opslag portefeuille bevatten, waardoor partners hun midrange-klanten kunnen helpen bij het uitvoeren van op het verbruik gebaseerde, all-Flash-opslag zonder dat ze aangepaste configuraties nodig hebben. Dit versnelt opslag implementaties en verbreedt de midrange klant kansen voor flexibele verbruiks oplossingen, aldus Dell Technologies.

Bovendien verbetert Dell EMC het lucratieve stimuleringsprogramma van het bedrijf om nieuwe bedrijfsactiviteiten specifiek voor kanaalpartners te helpen aanwakkeren. Deze verbeteringen zullen nieuwe manieren voor partners introduceren om processen te stroomlijnen en zowel de omzet als de waarde te verhogen van de verkoop van Dell EMC-oplossingen.

Kader: MyRewards

Het Dell EMC MyRewards-programma, een opt-in, op punten gebaseerd beloningsprogramma voor Dell EMC Solution Provider-verkoopmedewerkers en systeemtechnici, vervangt het bestaande partner voordeel en verkoopt &-verdien Programma's. Dit nieuwe programma zal grotere en betere promoties bieden met maximaal 3x bonus uitbetaling. Het Dell EMC-partner programma levert ook verbeterde kortingen die gericht zijn op het besturen van nieuwe bedrijven, dataopslag vernieuwing en het koppelen van Pro-Support plus aan storage. Dell EMC kijkt voortdurend naar Channel partners met de hulpmiddelen die ze nodig hebben om meer business te kunnen rijden. Als zodanig zijn er nieuwe elementen die gericht zijn op het gemakkelijker maken voor partners om klanten te helpen met het realiseren van hun strategie rond de digitale toekomst.

De elementen bestaan uit:

Het nieuwe demo programma biedt partners de mogelijkheid om hun verdiende MDF te gebruiken om opslag, geconvergeerde infrastructuur, Hyper-geconvergeerde infrastructuur en gegevensbescherming oplossingen te kopen tegen een korting.

Het proof of concept (POC) programma verwijdert complexiteit rond partner-LED POCs, stroomlijning van het goedkeuringsproces en het mogelijk maken van titanium partners om zelfstandig POCs te leiden op eindgebruikers locaties zonder kosten van hardware, software, pro-support en verzending.

De nieuwe IT-transformatie campagne helpt bij het vertellen van het verbonden verhaal, het positioneren van bedrijfsresultaten en het aansturen van adviserende verkoop, amet alle positionering rond de waarde van het Dell Technologies-portfolio. Via dit initiatief zal Dell EMC marketing content aanbieden over de reis die de koper doormaakt en partners toegang geven tot onderzoeksresultaten industrie analisten om hun business case op te bouwen op basis van klant resultaten en zakelijke voordelen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!