Wouter Hoeffnagel - 01 mei 2018

Workspace 365 voegt sociale intranet integratie aan digitale werkplek

Workspace 365 voegt sociale intranet integratie aan digitale werkplek image

Workspace 365 lanceert een grote update met een sociale intranet integratie. Met deze nieuwe release maakt het bedrijf een sprong van rol gebaseerde applicatie ontsluiting naar informatie ontsluiting. Hiermee wordt het mogelijk om bijvoorbeeld berichten in Yammer te beantwoorden of direct vragen te stellen aan collega’s. Organisaties krijgen zo de mogelijkheid om hun bestaande intranetplatform samen te brengen met applicaties, documenten en informatie in een digitale werkplek. Veel organisaties hebben hier behoefte aan, omdat zij met de komst van digitale werkplekken moeite hebben om hun huidige sociale intranet te integreren.

De nieuwe release, versie 2.57, is de eerste in een reeks updates om aan Workspace 365 sociale componenten toe te voegen. Workspace 365 partners krijgen hierbij binnenkort de mogelijkheid om zelf informatietegels te ontwikkelen middels iFrames en komt er een nieuwstegel met afbeeldingen. Bedrijven kunnen met behulp van versie 2.57 Yammer integreren in de digitale werkplek, naast de al beschikbare opties om tegels te maken met het nieuws uit publieke RSS-feeds of nieuws uit het intranet van SharePoint. Naast de focus op het samenwerken en communiceren is ook het dashboard aangepakt, waardoor je verticaal kunt scrollen en diverse tegel formaten kunt mixen binnen rol gebaseerde groepen.

Sociaal intranet en digitale werkplek in één

“Afgelopen jaren lag onze focus primair op het versimpelen van toegang tot applicaties, door deze op basis van iemands rol met Single Sign-On aan te bieden. Hierdoor is Workspace 365 het toegangsportaal voor alle applicaties en documenten van organisaties. Daarom leek het ons een logische stap om hier ook informatie en het sociale intranet in te integreren. De medewerkers komen al naar de werkplek om hun applicaties te openen, nu kunnen zij ook direct hun activiteiten in Yammer zien. Daarnaast zijn onze partners blij dat zij binnenkort zelf informatietegels kunnen maken op basis van iFrames. Hiermee kunnen ze de digitale werkplek nog specifieker inrichten voor hun klant.” Aldus Erik Nicolai, CEO bij Workspace 365.

De ontwikkelingen voor sociale integraties zijn in 2017 in gang gezet. De eerste stappen waren het creëren van live tegels voor ongelezen mails, agenda afspraken, data uit Power BI, recente documenten en de nieuws feeds. Door deze ontwikkelingen is het dashboard tevens aangepast naar verticaal scrollen om de ontsluiting van live informatie en sociale integraties te ondersteunen.

Uitbreiding van beheermogelijkheden

“De werkplek is opgebouwd in groepen en dus responsive op ieder apparaat. Daarom willen wij ook de security op ieder apparaat waarborgen. Om IT-partners en klanten beter te ondersteunen in het beheren van digitale werkplekken, ontwikkelen we momenteel conditional access en een maintenance mode. Hiermee kunnen de beheerders (web)applicaties in een tijdsbestek, device, browser of een onveilig netwerk deactiveren. Hiermee stellen we IT-beheerders instaat om hun beveiliging te verhogen”, aldus Mark Grasmayer, Product Evangelist bij Workspace 365.

Workspace 365 is in steeds meer landen beschikbaar. In het eerste kwartaal van 2018 is het partnernetwerk al uitgebreid naar Engeland, de Verenigde Staten, Finland, Denemarken, Frankrijk, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Zweden en Italië. Hierdoor wordt de digitale werkplek in steeds meer talen beschikbaar om aan te sluiten op de wensen van medewerkers bij internationale bedrijven.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!