Wouter Hoeffnagel - 01 mei 2018

Adyen wordt Gold Level-partner binnen Oracle PartnerNetwork

Betalingsplatform Adyen is door Oracle benoemd tot Gold Level-partner van het Oracle PartnerNetwork (OPN). Met deze samenwerking bieden Oracle en Adyen nu wereldwijd betalingsoplossingen voor hun retailklanten.

“In ons wereldwijde consumentenonderzoek Retail in 4 Dimensions ontdekten we dat de consument wereldwijd hoge verwachtingen heeft van snelle en slimme betalingsmogelijkheden”, zegt Ray Carlin, senior vicepresident en General Manager van Oracle Retail. “Wereldwijd wil 57 procent van de consumenten direct kunnen betalen met één klik, en zestig procent wil mobiele betaalmogelijkheden in de winkel. Adyen biedt deze klantervaring en wij zijn blij dat we nu deze Gold Level-status kunnen toekennen, nadat we Oracle- en Adyen- technologieën succesvol hebben geïmplementeerd bij verschillende wereldwijde merken.”

Geïntegreerd portfolio van hardware en software

De integratie tussen Adyen en Oracle Retail vergroot de waarde van investeringen in POS en omnichannel. De integratie helpt Oracle Retail waarde toe te voegen voor retailklanten. Naast het bieden van verschillende POS-hardwareoplossingen levert Oracle een volledig geïntegreerd portfolio van hardware en software, waarmee retailers hun bedrijfsprocessen stroomlijnen, de service versnellen en de klantervaring verbeteren.

“Succesvolle retailers moeten zich richten op het bieden van een optimale klantervaring via alle kanalen”, zegt Roelant Prins, Chief Commercial Officer van Adyen. “Met dit partnership zijn retailers beter uitgerust om tegemoet te komen aan de stijgende klantverwachtingen voor wat betreft hoe en waar klanten willen betalen. Dit partnership voorziet in een naadloze, end-to-end klantervaring overal in de wereld.”

Totaalbeeld van klant creëren

Oracle Retail is een oplossing die retailklanten de mogelijkheid biedt een totaalbeeld van de klant te creëren, wat hen helpt de betrokkenheid te vergroten en effectieve marketingcampagnes te bouwen. Zo zijn zeer gerichte promoties over alle kanalen heen te ontwikkelen. Onderdeel van Oracle Retail is onder andere de Retail.com Chatbot, waarmee kunstmatige intelligentie en machine learning wordt geïntegreerd in de customer journey. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een klant te retargeten nadat hij een bestelling heeft afgebroken door een uitnodiging te sturen via Facebook Messenger voor een chatsessie met een chatbot die is ontwikkeld met behulp van Oracle Mobile Cloud Enterprise. De klant krijgt loyaliteitspunten voor het deelnemen aan de chat en krijgt van de chatbot meer informatie over de producten. Afrekenen is mogelijk op basis van de tokenization-mogelijkheden van Adyen.

De wereldwijde retailcommunity is op 10 en 11 april 2018 bijeengekomen in New York voor Oracle Industry Connect. Oracle en Adyen presenteerden tijdens dit event hoe hun samenwerking voordelen oplevert voor retailers op de volgende terreinen.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!