Fujitsu vereenvoudigt Robotic Process Automation met as-a-service aanpak

03-05-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Fujitsu vereenvoudigt Robotic Process Automation met as-a-service aanpak

Fujitsu lanceert een flexibele as-a-service aanpak voor Robotic Process Automation (RPA). De nieuwe dienstverlening die gebruikmaakt van een pay-as-you-go principe en stelt klanten in staat hun software efficiënt te automatiseren. Met de dienstverlening wil Fujitsu niet alleen de gebruikelijke angst en onzekerheid rondom de voorheen noodzakelijke investeringen in infrastructuur en training wegnemen, maar ook een solide basis leggen voor toekomstige schaalvergroting.

Bjarne Rasmussen, eindverantwoordelijke voor het RPA Center of Excellence bij Fujitsu, legt uit: “Bijna alle organisaties zijn van plan om te automatiseren. Toch slagen de meeste er niet in om het volledige potentieel van RPA te benutten, waardoor er nogal wat weerstand is. Dit wordt verder versterkt door het feit dat veel organisaties tegenstrijdige RPA-doelstellingen hebben: enerzijds moet een bedrijfscase worden opgebouwd die bewijst dat automatisering op de korte termijn winstgevend kan zijn, anderzijds moeten ook de voordelen op de lange termijn op het gebied van klantentevredenheid, wendbaarheid en verhoogde efficiënte worden bewezen.”

Wegnemen van monotone en repetitieve taken

Met RPA hebben klanten het vermogen om snel en onopvallend robotsoftwaretechnologie te implementeren en met behulp hiervan dagelijkse bedrijfsprocessen te automatiseren. De dienst helpt organisaties geld te besparen en de efficiëntie te verhogen door monotone en repetitieve taken weg te nemen bij werknemers. Daarnaast verhoogt het de klanttevredenheid door menselijke fouten bij gegevensinvoer te voorkomen.

Veel organisaties hebben moeite met het succesvol opschalen van hun RPA, en er zijn veel automatiseringsprogramma’s die hun doelstellingen niet halen. Met de introductie van RPA as-a-service probeert Fujitsu dit probleem te verhelpen door de voordelen van automatisering gemakkelijker beschikbaar te maken. De dienst is zo ontworpen dat het klanten in staat stelt op een soepele en efficiënte manier te starten met de automatisering van de organisatie. Als eerste stap stellen consultants van Fujitsu in samenwerking met de klant een roadmap op voor monotone en repetitieve bedrijfsprocessen die op de korte termijn gemakkelijk kunnen worden geautomatiseerd. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om een realistische bedrijfscase op te stellen. De volgende stap is het uitvoeren van een aantal proefprojecten om het concept te testen en de effectiviteit van de bedrijfscase aan te tonen. Klanten kunnen vervolgens zelf aan de slag en eventueel opschalen aan de hand van een pay-as-you-go betaalmodel.

Fujitsu’s RPA-as-a-Service softwarebots draaien bij de klant zelf of vanuit een datacenter van Fujitsu. Ze worden constant gemonitord, onderhouden en verbeterd om ervoor te zorgen dat ze zo efficiënt mogelijk zijn en blijven. Dit gebeurt via de Fujitsu Cloud Service K51.

Beschikbaarheid

Fujitsu’s RPA-as-a-Service is per direct beschikbaar in de EMEIA-regio en alleen direct af te nemen bij Fujitsu. De prijsstelling is afhankelijk van de specifieke configuratie en regio.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud