Kaseya introduceert Kaseya One

11-05-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Kaseya introduceert Kaseya One

De leverancier van IT-beheeroplossingen voor Managed Service Providers (MSP’s) en IT-afdelingen Kaseya introduceert Kaseya One, een oplossing die gebruikers centraal inzicht biedt en IT-workflows transformeert. Kaseya One biedt één centrale interface en toegangspunt voor het Kaseya IT Complete-platform voor meer efficiëntie en productiviteit.

De interface geeft een compleet overzicht van het infrastructuurbeheer op basis van rollen, zodat gebruikers taken of potentiële issues snel kunnen oppakken en inzicht hebben in de werking van hun Kaseya-implementatie. Kaseya One biedt de IT-afdeling hiermee een nieuwe workflow. De oplossing is een aanvulling op het Kaseya IT Complete-platform, die is ontwikkeld om MSP’s te helpen hun omzet te vergroten en hun bedrijf te helpen groeien.

Overzicht op basis van rollen

In eerste instantie biedt Kaseya One een beheerweergave in service manager/network operations center-omgevingen (NOC). De oplossing verzamelt data van alle Kaseya-oplossingen en -integraties in de omgeving van de gebruiker. Zoals remote monitoring en management-data (RMM) in VSA, BDR-data in Kaseya Unified Backup, professional services automation-data (PSA) in BMS en data van externe leveranciers, zoals IT-documentatie in IT Glue, zonder dat hiervoor extra installatie nodig is. Om toegang te krijgen tot de benodigde informatie, hoeven gebruikers dus niet langer te schakelen tussen verschillende applicaties, maar hebben ze een overzicht op basis van rollen. Dat scheelt kostbare tijd, maakt gebruikers direct productiever en maakt voor IT-teams het beheer en het monitoren van infrastructuur makkelijker.

De data die in het Kaseya One-dashboard wordt gevisualiseerd kan volgens Kaseya als inspiratie dienen voor efficiëntere workflows, eenvoudiger beleidsmanagement en betere rapportages. Op afstand werken met klanten is een uitdaging waar alle MSP’s mee te maken hebben en dan ook nog vaak met meerdere, afzonderlijke systemen. Kaseya One brengt deze systemen samen, waardoor gebruikers meer controle hebben over hun netwerk inclusief servicemanagement, servicestatus en updates hiervan, back-ups, bandbreedte van technici en ticketing. Kaseya One biedt daarnaast gratis single sign-on voor alle kritieke Kaseya-applicaties.

Open platform

Kaseya streeft ernaar een open platform te blijven. Daarom integreert Kaseya One ook producten die niet van Kaseya zijn. Zo krijgen Kaseya-klanten de meest optimale ervaring met alle producten in hun omgeving. “Bij Kaseya merken we dat MSP’s te maken hebben met een heterogene omgeving en dat ze producten zullen blijven gebruiken van verschillende leveranciers”, zegt Fred Voccola (foto), CEO van Kaseya. “Om onze MSP’s zo goed mogelijk te ondersteunen bij het uitbreiden van hun bedrijf en om ze zo efficiënt mogelijk te laten werken, blijven we onze aanzienlijke investeringsstrategie integreren met niet-Kaseya-producten. IT Glue is hier het eerste voorbeeld van. In de nabije toekomst zijn we van plan om ook producten van andere externe leveranciers te integreren, zoals Connectwise en Datto/Autotask. We hebben bij Kaseya immers maar één doel voor ogen: onze MSP’s helpen de beste MSP’s te zijn.”

Terug naar nieuws overzicht
Cloud