Redactie - 18 mei 2018

OKI Nederland wordt onderdeel van One Central Region

Om de samenwerking tussen Sales en Marketing nog verder te versterken, heeft printing fabrikant OKI zijn Central Region Team opnieuw samengesteld en de afzonderlijke verantwoordelijkheden van de landen samengevoegd onder de naam ‘One Central Region’. Nieuw daarbij is onder andere de Value- en Volume-Sales-splitsing van de verkoopafdelingen en ook de splitsing van de regionale verkoop in noord en zuid in de gehele Central Region evenals een verdere uitbreiding van de Salesteams voor verticale markten. Daarnaast zal Ibrahim Ahmet terugkeren in de Central Region als Volume Sales and Marketing Director van de Europese centrale.

OKI onderstreept ontwikkelt verticaal verkoopteam voor de Central Region onder leiding van Key Account Manager Bastian Dach. Naast Maik Fassbender, Senior Manager Regional Sales South, leidt de nieuwe kracht Tijs Wezenaar het verkoopteam noord.

Een ander kernpunt van de nieuwe structuur van de Central Region is de terugkeer van Ibrahim Ahmet op de nieuwe post van Volume Sales & Marketing Director. Ibrahim Ahmet was in zijn vorige functie als General Manager Volume Sales EMEA in de Europese centrale van OKI verantwoordelijk voor de afdelingen e-commerce en Dealer Telesales en heeft daar een belangrijke bijdrage geleverd aan het opnieuw Europabreed opbouwen van deze afdelingen. Daarvoor heeft hij ook nog leidinggegeven aan de Channel Marketing. Deze gecombineerde expertise brengt hij nu mee in de Central Region en hij rapporteert samen met de Value Sales Director Olaf Sepold rechtstreeks aan Thomas Seeber, Vice President van de Central Region.

De personele uitbreiding van de marketing- en verkoopteams evenals de grensoverschrijdende vervlechting van Sales en Marketing is een stap in de in het begin van dit jaar ingeslagen weg om te werken volgens de Europese gedachte, beklemtoont Thomas Seeber, Vice President van de Central Region (DACH & BeNeLux). „Met de nieuwe samenwerkingsstructuur in de Central Region kunnen wij nog beter profiteren van synergie binnen Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux-landen, en daarmee de grensoverschrijdende workflow verbeteren en projecten in heel Europa nu heel eenvoudig en nog efficiënter afwikkelen,” legt de heer Seeber uit. „Verder halen wij belangrijke markt- en productexpertise in huis met als doel, het gehele potentieel volledig te benutten, nieuwe markten aan te boren en door een uniforme communicatie een nog betere service aan onze partners te garanderen,” vervolgt Seeber.

„Wat wij met onze nieuwe organisatie willen bereiken, is dat wij op de groeiende behoefte aan individuele eisen van onze klanten en partners zowel op het gebied van de Sales alsook op dat van de Marketing nog effectiever, sneller en flexibeler kunnen reageren,” vult Ibrahim Ahmet aan. „Met de splitsing van de regionale verkoop in noord en zuid en de Value- en Volume-Sales-splitsing in de Central Region sluiten wij nog beter aan bij het businessmodel van onze partners en kunnen we hen nog intensiever ondersteunen en met behulp van zeer individueel afgestemde oplossingen de gemeenschappelijke klantenkring vergroten,” meent Ahmet verder. 

OKI Europe (Duitsland en Oostenrijk) gevestigd in Düsseldorf is de verkoop-, service- en marketingorganisatie van het Japanse OKI Electric Ltd in Duitsland. Vice President Central Region (DACH & BeNeLux) is Thomas Seeber.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!