Redactie - 29 mei 2018

KPN start open bèta voor vernieuwde MijnKPN

KPN start open bèta voor vernieuwde MijnKPN image

KPN is gestart met de open bèta van de totaal vernieuwde MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met eindgebruikers MijnKPN verder te verbeteren en zo een ideale selfservice omgeving voor klanten te creëren.

De vernieuwde MijnKPN app en website zijn van top tot teen onder handen genomen. Zo heeft de app een heel nieuw design gekregen, waarbij de gebruikerservaring centraal staat. Daarnaast is de code helemaal from scratch opgebouwd, voor snellere prestaties van het platform.

De nieuwe MijnKPN krijgt bij de lancering dezelfde functionaliteiten als de huidige MijnKPN. Door het gebruik van nieuwe code kunnen we toekomstige functionaliteiten sneller bouwen en releasen. De ontwikkeling van de vernieuwde MijnKPN vindt volledig in house plaats bij het App Center van KPN.

Open ontwikkelproces

KPN kiest voor een open ontwikkelproces, waarbij klantfeedback een belangrijke pijler is. In de afgelopen maanden heeft KPN met een kleine groep mensen de app al getest in een gesloten bèta. Vanaf vandaag is de testversie voor elke klant van KPN beschikbaar en kunnen alle klanten meedoen met het verbeteren en testen van de vernieuwde MijnKPN.

De voortgang van de ontwikkeling van de app is te volgen via kpn.com/nieuwemijnkpn. Elke mijlpaal tijdens het ontwikkelproces zal hierop vermeld worden. Via deze pagina kunnen klanten zich ook aanmelden voor de open testversie voor zowel Android en iOS, en de vernieuwde webomgeving.

“MijnKPN heeft als missie klanten te helpen om alles uit hun KPN-producten te halen.” aldus Paul van Arendonk, Marketing Manager Apps & Selfcare. “Het doel is om van MijnKPN een best in class selfservicekanaal te maken. Dit doen we door de app en website zo te ontwerpen dat deze helemaal is toegespitst op de persoonlijke behoefte van de klant. Door klanten te betrekken bij de ontwikkeling krijgen we in een vroeg stadium waardevolle feedback van de eindgebruiker die we gelijk kunnen implementeren. We zijn gestart met een gesloten testversie met een kleine selectie klanten (superusers van het KPN Forum) en collega’s; hier hebben we al de nodige waardevolle feedback uit gekregen. De open testversie is een logische vervolgstap waarbij we nog meer inzichten kunnen verzamelen en MijnKPN op een transparante, open wijze, door kunnen ontwikkelen.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!