Witold Kepinski - 05 juni 2018

Canon vernieuwt channel programma

Canon Europe heeft de lancering aangekondigd van haar vernieuwde EMEA-brede channelpartnerprogramma, waarmee partners worden geholpen groeikansen te ontwikkelen, te beheren en te optimaliseren en uit te breiden naar nieuwe markten. Het bijgewerkte programma is ontwikkeld op basis van directe feedback van partners en biedt meerdere voordelen aan partners, ondersteund door Canons kennis en expertise op nieuwe gebieden met potentiële groei.

De snel evoluerende technologieën hebben klanten op de markt gebracht, en deze verandering is nu duidelijker dan ooit in het verleden. Omdat gepersonaliseerde en directe ervaringen de consumentenervaring blijven domineren, zijn klanten steeds beter geworden en verwachten ze een superieure behandeling van elk bedrijf waar ze mee bezig zijn. Als gevolg hiervan lanceert Canon een uniek, meerlagig programma om partners de middelen te bieden die ze nodig hebben om aan de verwachtingen van klanten te voldoen in deze steeds uitdagender wordende omgeving.

Het nieuwe programma draait om het bieden van duidelijke voordelen voor partners aan vijf nieuwe waardeproposities om groei mogelijk te maken. Samen zorgen deze waardevoorstellen ervoor dat partners het ecosysteem hebben om te winnen in de markt, in samenwerking met Canon:

Diversify

Canon zal partners ondersteunen om hun activiteiten te diversifiëren en te laten groeien door kansen te grijpen voor verkoop en cross-selling. Partners die al Canon-kantooroplossingen verkopen, kunnen ook gebruik maken van de kennis, expertise en bestaande portfolio van Canon om hun aanbod te diversifiëren en te voldoen aan de toenemende klantverwachtingen. Omdat de totale markt voor digitaal drukwerk tegen 2024 naar verwachting 225% van de waarde van 2013 zal bereiken, zijn er groeimogelijkheden voor uitbreidende bedrijven aldus Canon.

Samenwerken

Canon heeft geïnvesteerd in gecentraliseerde planningstools, een hoeksteen van het nieuwe programma, waarmee beide partijen gezamenlijke doelen kunnen stellen en een gezamenlijk engagement om samen te groeien kunnen ondersteunen. Met deze bedrijfsplannen kan Canon een nauwere relatie met partners opbouwen, hun problemen en pijnpunten beter begrijpen en zorgen voor een transparantere relatie. Het programma is gestructureerd en goed geregeld met accountmanagers die beschikbaar zijn om partners te ondersteunen door middel van regelmatige driemaandelijkse bedrijfsherzieningen, naast permanente en ad-hocondersteuning.

Fabian Hoegee (foto), Senior Marketing Director bij B2B Marketing & Sales, Canon Europe: "Bij Canon ondersteunen we partners rond alles wat we doen, en het is die geest van partnerschap die onze innovatie aanstuurt. Elk bedrijf heeft verschillende plannen voor groei en bedrijfsontwikkeling, dus ons programma biedt op maat gemaakte programma's om ervoor te zorgen dat we aan die behoeften voldoen. We leveren een duidelijk gestructureerde partnerstrategie, die zich richt op het stimuleren van groei, het ondersteunen van specialisme en voordelen en beloningen biedt die de prestaties weerspiegelen. "

Uitbreiden

Door het bijgewerkte programma wil Canon partners helpen zich te onderscheiden van hun concurrenten, aldus Hoegee. Om gezamenlijke bedrijfsdoelen te helpen realiseren, zal het merk een aantal hulpmiddelen bieden, waaronder vraaggeneratie en leadbeheerdiensten, en marktinformatie verschaffen, zodat partners beter kunnen worden uitgerust om nieuwe markten te begrijpen en uit te breiden en leads van hogere kwaliteit kunnen genereren.

Via een nieuwe Partner Learning Hub winnen partners toegang tot aanvullende training en middelen die zijn ontworpen om hen te helpen transacties effectiever te sluiten en verkopen te maximaliseren. Deze middelen zijn in drie delen gestructureerd: kennis opbouwen van de productportfolio van Canon en zijn waardepropositie; verkoopgesprekken ondersteunen; en een nieuw dealregistratieplatform. Partners zullen ook de mogelijkheid hebben zich te concentreren op specifieke marktuitdagingen via gespecialiseerde markttrajecten, die dieper ingaan op de manier waarop klanten in die sectoren denken en kopen.

Gestroomlijnd

Ten slotte zal Canon een aantal services aanbieden om de adminloads te verminderen, zodat partners gefocust kunnen blijven op hun doelen. Dit omvat een servicemogelijkheid en een routekaart voor efficiëntie, evenals een catalogus met services.

"Om te slagen in dit complexe en snel veranderende landschap, is het voor ons belangrijk dat ons kanaal het gevoel krijgt dat ze een partner hebben die ze kunnen vertrouwen en samenwerken", voegde Fabian eraan toe. "Met tientallen jaren ervaring op het gebied van technologieën en diensten voor beeldvorming, willen we onze partners een sterk concurrentievoordeel bieden, waardoor ze gemakkelijker klanten kunnen winnen en een duidelijk pad kunnen effenen voor groei en winstgevendheid."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!