Wouter Hoeffnagel - 08 juni 2018

SAP moderniseert CRM met SAP C/4HANA

SAP moderniseert CRM met SAP C/4HANA image

SAP lanceert SAP C/4HANA, een oplossing waarmee SAP customer relationship management (CRM) wil moderniseren. Daarnaast kondigt het bedrijf de SAP HANA Data Management Suite aan, een complete oplossing voor databeheer die bedrijven helpt hun data te verzilveren. SAP deed de aankondigingen op de jaarlijkse SAP-conferentie SAPPHIRE NOW in Orlando (Florida).

Legacy CRM-oplossingen zijn uitsluitend gefocust op sales, maar deze benadering is volgens SAP sterk verouderd. Met SAP C/4HANA wil het bedrijf CRM moderniseren, waarbij het bedrijf mede gebruik maakt van technologie die het in handen heeft gekregen door de overnames van Hybris, Gigya en CallidusCloud. In dit pakket zijn oplossingen samengebracht voor alle frontofficeprocessen zoals marketing, sales, commercie, databescherming en klantenservice.

SAP C/4HANA-portfolio

Het SAP C/4HANA-portfolio bestaat uit SAP Marketing Cloud, SAP Commerce Cloud, SAP Service Cloud, SAP Customer Data Cloud (inclusief de oplossingen van Gigya) en SAP Sales Cloud (inclusief de oplossingen van CallidusCloud). SAP Sales Cloud verenigt bovendien SAP Hybris Revenue Cloud en SAP Hybris Cloud for Customer (bestaande uit de oplossingen SAP Hybris Sales Cloud en SAP Hybris Service Cloud). Deze cloudoplossingen - voorheen met SAP Hybris als merknaam - en de commerciële en customer engagement-tak van SAP zijn nu samengevoegd in de SAP Customer Experience-businessunit. Dit draagt bij aan een consistente merkbeleving.

SAP C/4HANA biedt volledige integratie met het zakelijke portfolio van SAP, waaronder de ERP-suite SAP S/4HANA. De gecombineerde assets voorzien onder andere in nieuwe machine learning-functionaliteit van SAP Leonardo - een reeks intelligente technologieën die het bedrijf vorig jaar introduceerde - en de nieuwe SAP HANA Data Management Suite. Deze oplossing geeft bedrijven meer zicht op en controle over hun verspreide data.

Data omzetten in bruikbare kennis

Gedistribueerde data vormen een uitdaging voor bedrijven. Al die data moeten worden verwerkt om relevant te zijn voor de business. SAP HANA Data Management Suite stelt organisaties in staat om enorme hoeveelheden data - zowel gestructureerd als ongestructureerd - om te zetten in waardevolle en bruikbare kennis, ongeacht de locatie. Met deze oplossing kunnen klanten op veilige, eenvoudige en efficiënte wijze het maximale uit hun data halen.

De aankondigingen volgen kort op het ingaan van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), de nieuwe Europese privacywetgeving die sinds 25 mei wordt gehandhaafd. Door de AVG zijn bedrijven genoodzaakt om kritisch te kijken naar hun legacy CRM-investeringen, stelt SAP.

Overname van Coresystems FSM

Het bedrijf maakt ook de overname van het Zwitserse Coresystems FSM bekend. Deze stap helpt SAP om de field-service klantervaring te verbeteren, vooral in de energiesector, telecombranche, de maak- en de hightechindustrie. Het platform van Coresystems faciliteert realtime planning van verzoeken aan de klantenservice en past crowd-service technologie met kunstmatige intelligentie toe.

De pool met beschikbare technici wordt uitgebreid met freelancers en industriepartners, zodat de meest gekwalificeerde technicus de opdracht krijgt. Aspecten als expertise met de klant, locatie van de expert en actuele beschikbaarheid worden hierbij meegewogen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!