Pivotal doet goede business met software abonnementen
14-06-2018 | door: Witold Kepinski

Pivotal doet goede business met software abonnementen

Het in San Francisco gevestigde softwarebedrijf en -servicebedrijf Pivotal, publiceerde onlangs de financiële resultaten voor het eerste fiscale kwartaal van 2019, het eerste volledige financiële rapportkwartaal sinds Pivotal eerder dit jaar naar de beurs ging. Pivotal Software ontwikkelt cloud-native platforms en ontwikkeltools die bedrijven helpen bij het transformeren van hoe ze software bouwen en strategische applicaties uitvoeren.

Voor het eerste fiscale kwartaal van 2019, dat eindigde op 4 mei, rapporteerde Pivotal Software een totale omzet van 155,7 miljoen dollar, een stijging van 28 procent vergeleken met de 121,2 miljoen dollar die het bedrijf meldde voor het eerste fiscale kwartaal van 2018. Het bedrijf rapporteerde een GAAP-nettoverlies van $ 32,5 miljoen, of 31 cent per aandeel, vergeleken met het verlies van vorig jaar van $ 51,5 miljoen, oftewel 76 cent per aandeel.

Die omzet omvatte 90,1 miljoen dollar aan abonnementsinkomsten, een stijging van 69 procent ten opzichte van een jaar geleden, en 65,6 miljoen dollar aan diensten, die 3 procent lager was dan vorig jaar. De daling van de inkomsten uit services werd veroorzaakt door een daling van onderhoudsinkomsten in verband met verouderde producten.

De totale jaaromzet zal naar verwachting groeien met 27 procent tot 642 miljoen tot 649 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht een niet-GAAP operationeel verlies van 96 miljoen tot 91 miljoen dollar te boeken, wat een verbetering van 27 procent ten opzichte van het fiscale 2018 zou zijn

 

 

Terug naar nieuws overzicht
Software