Witold Kepinski - 19 juni 2018

Nieuwe innovaties in Oracle Retail XBRi Cloud Service

Oracle heeft verbeteringen aangekondigd aan Oracle Retail XBRi Loss Prevention Cloud Service waarmee retailers snel frauduleuze activiteiten in winkels en online transacties kunnen identificeren en onderzoeken. Met embedded science kan Oracle Retail XBRi nieuwe anomalieën van gegevens detecteren en analisten voor verliespreventie alert maken op mogelijke risico's en snelle oplossingen aandragen door het transactionele inzicht te bieden dat nodig is om dit te onderzoeken.

De Oracle Retail XBRi-verbeteringen omvatten ook embedded science die is ontwikkeld gedurende 20 jaar onderzoek en ontwikkeling in de detailhandel, waaronder meer dan 4.000 rapportagestatistieken en kenmerken die de ervaringen en best practices van wereldwijde retailers vertegenwoordigen.

"De kans op diefstal van winkels neemt toe naarmate detailhandelaren zich beter kunnen aanpassen aan de verwachtingen van klanten en moeite hebben om individuele kanalen van betrokkenheid te beheren", aldus Jeff Warren, vice president van Oracle Retail. "De updates voor Oracle Retail XBRi bieden klanten de tools om hun marges te beschermen en is een ander voorbeeld van de blijvende waarde die we via cloudservices willen leveren."

"Deze nieuwe generatie cloudservices versnelt het pad naar ROI binnen enkele maanden na de implementatie", zegt Chris Sarne, senior director van de omnichannel-strategie, Oracle Retail. "Het resultaat is een slimme, holistische aanpak om fraude te voorkomen en geld te besparen dat schalen om mee te groeien met uw bedrijf."

Oracle Retail XBRi Loss Prevention Cloud Service biedt de retailgemeenschap met:

Wendbaarheid, veiligheid en een pad naar lagere totale eigendomskosten. Een van de doelen van het gebruik van embedded science is om de totale kosten van installatie, installatie en onderhoud van oplossingen te verduidelijken en te verlagen door gebruik te maken van iteratieve cloud-updates. De cloud-gebaseerde oplossing biedt nog meer precisie, voortbouwend op bestaande kennis en automatisch nieuwe functies en analyses toevoegend.

Snel onderzoek. Na de implementatie identificeert de oplossing onmiddellijk uitzonderingen en escaleert deze naar analisten en onderzoekers zonder dat handmatige tussenkomst vereist is om het proces te starten.

Uitgebreide ontdekking. De cloudservice maakt gebruik van embedded science om afwijkend gedrag en potentiële gevallen snel op te lossen. Met nieuw inzicht in opkomende frauduleuze activiteiten komen kansen om winkelmanagers te helpen hun medewerkers op te leiden om mogelijk verlies te detecteren en te voorkomen voordat het gebeurt.

Intuïtieve configuratie. Met de Oracle Retail XBRi-interface kunnen analisten gemakkelijk rapporten configureren die de unieke behoeften van omnichannel-merken weerspiegelen zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt of afhankelijk is van IT-specialisten.

POS-integratie die onderzoek stroomlijnt. Een verhoogde mate van integratie tussen Oracle Retail XBRi Cloud Service en Oracle Retail Xstore Point-of-Service verbetert verder het vermogen van de ingebedde wetenschap van XBRi om nieuwe bronnen van risico aan te wijzen en doelgerichte rapportages te leveren die onderzoeksactiviteiten stroomlijnen en ondersteunen, terwijl ze de beste gebruiken praktijken ingebouwd in de Oracle Retail-portefeuille.

Oracle zal doorgaan met het toevoegen van nieuwe kennis uit de Oracle Retail-klantengemeenschap om nieuwe fraudepatronen tegen te gaan die zich voordoen in de complexe omnichannel-retailomgeving.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!