Nokia kiest Wipro voor versnelde digitale transformatie van zijn sales- en supplychain
20-06-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Nokia kiest Wipro voor versnelde digitale transformatie van zijn sales- en supplychain

Wipro Limited, leverancier en specialist op het gebied van IT, consulting en business process services, gaat voor Nokia de sales- en supply chain ontwerpen en digitaliseren. Met het oog op de nieuwe 5G- en IVD-activiteiten wil Nokia zijn processen voor orderbeheer en de toeleveringsketen versneld transformeren.

Met IVD (Integrated Voice and Data) lopen verschillende spraak- en datakanalen via één digitaal transport. Het doel hiervan is kostenreductie door separate netwerken te elimineren en de beschikbare bandbreedte optimaal te gebruiken. Wipro helpt Nokia bij het ontwerpen, digitaliseren en uitvoeren van orderbeheer – wereldwijd, vanaf verschillende locaties. Met behulp van RPA (Robotics Process Automation) wordt de supplychain ingrijpend geautomatiseerd. De processen zijn hierdoor flexibel en makkelijk aanpasbaar. Zo kan direct worden ingespeeld op nieuwe zakelijke uitdagingen van klanten en gelijke tred worden gehouden met toekomstige behoeften. Wipro maakt gebruik van cognitieve algoritmen en bots om het beheer van de verkooporders te automatiseren, de omloopsnelheid terug te brengen, in te spelen op schommelingen in het verkoopvolume en prestaties realtime te bewaken. Deze aanpak zorgt voor meer accuratesse en compliance bij de transacties.

Door AI aangedreven digitaal platform

“Het partnership met Nokia onderstreept onze strategische inspanningen. Wij willen de digitalisering en transformatie van wereldwijde bedrijfsactiviteiten in supplychain en orderbeheer stimuleren. Daarbij maken we gebruik van een AI-aangedreven digitaal platform. Dat garandeert een veilige en eenvoudige informatie-uitwisseling waar iedereen in de supplychain van profiteert. Ons doel is écht verschil maken met vereenvoudigde informatiestromen via onze digitale aanpak en oplossingen”, zegt Nagendra Bandaru, Senior Vice President en Global Head Business Process Services bij Wipro Limited.

“Nokia keek uit naar een partner die de digitale transformatie van onze supplychain kan ondersteunen – met behoud van onze bedrijfscontinuïteit en operational excellence. Na een grondig assessment hebben we voor Wipro gekozen. Zij kunnen de innovatieve oplossingen bieden en complexe bewerkingen uitvoeren die wij nodig hebben. Nokia heeft een lange relatie met Wipro. Ze begrijpen ons werkveld en ze zijn ervaren in het uitvoeren van grootschalige digitale transformatieprojecten”, zegt Christian Forster, Vice President Delivery Operations bij Nokia.

Terug naar nieuws overzicht
Digitale Transformatie