HPE onthult nieuw GreenLake Flex Capacity partnerprogramma
19-06-2018 | door: Witold Kepinski

HPE onthult nieuw GreenLake Flex Capacity partnerprogramma

Hewlett Packard Enterprise (HPE) introduceert een vernieuwd GreenLake Flex Capacity partnerprogramma. Dit meldt de leverancier tijdens de Global Partner Summit op het HPE Discover event in Las Vegas. Na overleg met betrokken partners zegt HPE een effectief model te hebben ontwikkeld waarmee het kanaal geld mee kan verdienen. Tevens kondigt HPE verbeteringen aan voor HPE Partner Ready Digital Marketing Program.

Tijdens haar 2018 Global Partner Summit heeft Hewlett Packard Enterprise (HPE) het vernieuwde GreenLake Flex Capacity voor partners aangekondigd, een nieuw aanbod dat het voor partners gemakkelijker en winstgevender maakt om HPE's  oplossing voor het gebruik van gebouwen. HPE introduceerde ook verbeteringen aan haar HPE Partner Ready Digital Marketing Program om partners te helpen hun marketingeffectiviteit te verbeteren en hun omzet te verhogen. Deze uitgebreide programma's en aanbiedingen stellen partners in staat om gedifferentieerde oplossingen naar klanten te brengen, die fundamentele markttransities aanpakken waarmee zij worden geconfronteerd, aldus HPE.

Services

HPE wil met het getweakte GreenLake Flex Capacity partnerprogramma zijn as a services omzet verhogen. Tot nu verkopen HPE partners liefst hun eigen services dat de nodige marges oplevert. HPE zegt nu dat het GreenLake Flex Capacity partnerprogramma commercieel interessanter is voor partners, omdat er kortingen worden gegeven en dat de partner de klant zelf beheert. "Bij HPE zijn we er op gericht om onze partners de beste innovatie te bieden, zodat ze kunnen profiteren van marktverstoringen en winstgevend kunnen groeien", aldus Paul Hunter, Worldwide Head of Partner Sales, HPE. "Door ons innovatieve product- en dienstenportfolio en toonaangevende kanaalprogramma's zullen we partners helpen te slagen in de huidige snelle technologische omgeving."

HPE GreenLake voor Resellers

HPE GreenLake biedt pay-per-use oplossingen voor de belangrijkste workloads van klanten in on-premise en public cloud omgevingen. Producten binnen het portfolio richten zich op big data, back-up, open database, SAP HANA en edge computing. Als onderdeel van de aanhoudende focus van HPE op het aanbieden van producten op basis van werkelijk gebruik biedt HPE GreenLake Flex Capacity, een service voor flexibel gebruik van infrastructuren. Het GreenLake-portfolio bevat onder andere ProLiant voor Microsoft Azure Stack, HPE Synergy 480 compute modules, HPE 3PAR StorServ 8200 en 8450, HPE Simplicity 380, HPE ProLiant BL460c server blade en HPE StoreOnce. GreenLake is onderdeel van de HPE Pointnext-divisie.

Infrastructuur

HPE schat dat het 16 miljard dollar waard is. Volgens IDC zal in 2020 op consumptie gebaseerde inkoop 40% van de IT-infrastructuuruitgaven van bedrijven voor zijn rekening nemen. Klanten willen steeds meer betalen voor de infrastructuur die ze elke maand verbruiken, waardoor ze de flexibiliteit hebben om naar behoefte op te schalen of op te schalen, terwijl kapitaaluitgaven worden vermeden.

Herkennen van deze trend en marktkansen, HPE introduceert een nieuw aanbod voor channel partners om klanten te helpen een pay-per-use model te gebruiken en toegang te krijgen tot nieuwe on-premise technologieën - zoals door software gedefinieerde infrastructuur, flash-opslag en private cloud - zonder een aanzienlijke investering vooraf. Met de nieuwe HPE GreenLake Flex-capaciteit voor partners kunnen systeemintegrators, wederverkopers en distributeurs de gedifferentieerde, GreenLake Flex-capaciteit van HPE rechtstreeks aan klanten leveren.

Gelanceerd met specifieke pakketten voor zeven van de meest populaire HPE-producten, biedt het aanbod configuraties die vooraf zijn gedefinieerd, vooraf zijn goedgekeurd en in prijzen zijn geband, zodat ze gemakkelijk kunnen worden geciteerd en verkocht. Daarnaast zijn ze ontworpen om partners in staat te stellen meer marge te verdienen en een annuity-inkomstenstroom te bouwen met een verwachte groei van 25% op jaarbasis.

Leads, pijplijn en omzet genereren

Via de nieuwe HPE Partner Ready Marketing Pro Academy introduceert HPE educatieve middelen om partners te helpen hun digitale marketingvaardigheden en -efficiëntie te verbeteren ter ondersteuning van het genereren van extra leads, pijplijn en inkomsten. Binnen de Marketing Pro Academy hebben geautoriseerde HPE-partners volledige toegang tot video's, whitepapers, presentaties en handleidingen die zijn ontworpen om hen te informeren over de nieuwste digitale marketingthema's en -trends. Bovendien zal een uitbreiding van face-to-face Digital Marketing Workshops overal ter wereld HPE in staat stellen om partners in vele grote stedelijke gebieden verder te betrekken en op te leiden.

Digital Marketing Maturity Assessment

Daarnaast introduceert HPE de HPE Digital Marketing Maturity Assessment, waarmee partners hun digitale en sociale mogelijkheden beter kunnen begrijpen door middel van een gestructureerd online onderzoeks- en beoordelingskader om de volwassenheid van digitale marketing te evalueren. De beoordeling biedt gepersonaliseerde rapporten met stappen en aanbevolen acties voor verbetering op vijf belangrijke gebieden, waaronder digitale identiteit, organisatorische betrokkenheid, analytisch kader, klantrelatiebeheer en campagneplanning en -uitvoering aldus HPE.

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Cloud