Wouter Hoeffnagel - 22 juni 2018

The Data Agency helpt organisaties data driven te worden

De deuren van het kantoor van The Data Agency zijn officieel geopend. Dit nieuwe bureau, opgericht door Floris van Lelyveld (links op de foto) en Dennis Stolk, helpt organisaties aan een strategie om data driven te worden. The Data Agency is gevestigd in Amsterdam en onderdeel van de EDM Media Groep, gespecialiseerd in onder andere datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik. Met de oprichting van The Data Agency speelt de groep in op de grote vraag naar data-expertise op strategisch niveau.

”Wij geloven dat elk bedrijf een databedrijf is. Organisaties maken effectiever gebruik van data als doelstellingen en activiteiten in een datastrategie zijn uitgewerkt. Wij helpen organisaties een datastrategie te ontwikkelen en vertalen deze naar de dagelijkse operatie”, stelt Floris van Lelyveld. Floris heeft 17 jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics bij onder andere Unilever en VodafoneZiggo.

“Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen. Management en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en data een vast agendapunt maken. De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers dankzij effectief datagebruik betere beslissingen laten nemen”, stelt Dennis Stolk. Dennis heeft 20 jaar ervaring in innovatieve markten bij onder meer UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Hij kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!