Redactie - 26 juni 2018

Veeam op weg naar omzet van miljard dollar

Veeam groeit snel. Naast de traditionele SMB-basis wordt ook het enterprise-segment steeds belangrijker. Deze expansie legt het bedrijf geen windeieren, want de mijlpaal van een miljard dollar omzet komt ondertussen in zicht. Dit vertelde Lodewijk van Klaveren, Manager Channels Benelux bij Veeam, vorige week tijdens Veeam On tour in het Museum van Communicatie in Den Haag.

“Ons aanbod reporting, back up en replicatie hebben we in de loop der jaren voortdurend aangepast aan de wensen van organisaties. Zo zijn we steeds meer in beeld gekomen bij grotere bedrijven”, zegt Van Klaveren. “Dat is waar we nu steeds meer in investeren. We zijn geen point solution, maar een platform van producten die met elkaar verbonden zijn. Dit betekent dat we steeds met klanten in gesprek blijven over de richting die zij op willen gaan.”

Veeam Hyper-Availability Platform 

De schaal en complexiteit van het beheer van de hypergroei en hyper-wildgroei van bedrijfsgegevens van vandaag vereist volgens Veeam een nieuw type oplossing, een die overgaat van traditioneel op beleid gebaseerd gegevensbeheer naar een meer op gedrag gebaseerd systeem, zodat gegevens zichzelf meer autonoom kunnen beheren. en lever kritieke bedrijfs- en operationele inzichten in recordsnelheden. Samen met zijn ecosysteem van meer dan 55.000 technologiepartners is het Veeam Hyper-Availability Platform de meest complete oplossing om klanten te helpen deze overgang naar intelligent gegevensbeheer te maken.

AI

Naarmate technologieën zoals IoT, AI, machine learning en blockchain volwassen worden, en omdat klanten worstelen met het ontginnen van enorme hoeveelheden data voor betere bedrijfsinzichten, hebben ze oplossingen nodig die veel meer kunnen doen dan alleen dat ze Beschikbaarheid waarborgen.

Volgens Veeam is Hyper-Availability de nieuwe verwachting voor data in de onderneming van vandaag. CEO Peter McKay zei daar eerder over: “Het Veeam Hyper-Availability Platform, dat wordt gebruikt door veel van 's werelds grootste ondernemingen, waaronder Royal Caribbean, Mercedes-Benz, Telefonica en L'Oréal, is de meest complete oplossing om klanten te helpen tijdens hun reis naar Intelligent Data Management, zodat ze innovatieve digitale producten leveren. diensten sneller op de markt brengen."

Data Infrastructuur

Beschikbaarheid is volgens Veeam traditioneel geassocieerd met bedrijfscontinuïteit en back-up en herstel, om ervoor te zorgen dat organisaties blijven draaien. Met toenemende uitdagingen bij het beheer van bedrijfsgegevens vereist Hyper-Availability dat gegevens moeten evolueren van basisback-up- en hersteloplossingen die mechanisch gegevens kopiëren met voorgeschreven intervallen, naar een veel hoger niveau van intelligentie waar gegevens leren om onmiddellijk en passend te reageren op wat er werkelijk overal gebeurt over de enterprise data-infrastructuur. Gegevensbescherming en gegevensbeheer moeten overgaan van reactieve verzekeringspolissen naar een systeem dat proactieve bedrijfswaarde biedt, aldus Veeam.

Availability

"De visie van Veeam voor Intelligent Data Management is gebaseerd op een flexibele set van geïntegreerde, plug-and-play oplossingen", zegt Danny Allan, Vice President Product Strategy bij Veeam. "Veeam Hyper-Availability Platform biedt de integratie, zichtbaarheid, orkestratie, intelligentie en automatisering om gegevensbeheer te evolueren van beleidsgericht naar gedragsgestuurd en van handmatig beheer naar intelligente automatisering. Hierdoor kunnen de provisioning en het beheer van de enorme, constante gegevensstromen die worden uitgevoerd over zeer gedistribueerde, multi-cloudinfrastructuren veilig worden geautomatiseerd, zelflerend en optimaal georkestreerd. Bedrijven die op het Hyper-Availability Platform van Veeam werken, reageren sneller op zakelijke behoeften en bereiken veelvoudige verbeteringen in efficiëntie."

Er zijn volgens Veeam vijf fasen op weg naar intelligent gegevensbeheer voor de hyper-beschikbare onderneming:

Fase 1, Back-up: maak een back-up van alle workloads en zorg ervoor dat ze altijd kunnen worden hersteld in geval van een stroomstoring, aanval, verlies of diefstal.

Fase 2, Aggregatie: zorgen voor bescherming en beschikbaarheid van gegevens in multi-cloudomgevingen om digitale services te genereren en zorgen voor de geaggregeerde weergave van naleving van serviceniveaus.

Fase 3, Zichtbaarheid: verbeter het beheer van gegevens in meerdere cloudomgevingen met duidelijke, uniforme zichtbaarheid en controle op gebruik, prestatieproblemen en operaties; gegevensbeheer begint te evolueren van reactief naar proactief, waardoor verlies van gegevensbeschikbaarheid door geavanceerde bewaking, resource-optimalisatie, capaciteitsplanning en ingebouwde intelligentie wordt voorkomen.

Fase 4, Orchestration: naadloos gegevens verplaatsen naar de beste locatie in multi-cloudomgevingen om bedrijfscontinuïteit, compliance, beveiliging en optimaal gebruik van bronnen voor bedrijfsactiviteiten te waarborgen. Dit vereist een orchestration-engine die bedrijven in staat stelt om rampenherstel (DR) plannen op een zeer geautomatiseerde manier eenvoudig en niet-storend uit te voeren, te testen en te documenteren.

Fase 5: Automatisering: gegevens worden zelfsturend door te leren zichzelf te ondersteunen, te migreren naar ideale locaties op basis van bedrijfsbehoeften, zichzelf te beveiligen tijdens abnormale activiteiten en ogenblikkelijk te herstellen. Deze fase brengt nieuwe niveaus van automatisering naar bedrijfsgegevensbeheer via een combinatie van gegevensanalyse, patroonherkenning en machine learning.




Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!