Witold Kepinski - 07 juli 2018

Dan Smoot wordt Chief Customer Officer Riverbed

Riverbed heeft aangekondigd dat Dan Smoot is toegetreden tot Riverbed als de eerste Chief Customer Officer van het bedrijf die rapporteert aan Paul Mountford, CEO. Smoot, die eerder een senior executive was bij Salesforce, zal zich bij Riverbed concentreren op het traject van de klant en hun succes, en ervoor zorgen dat ze uitstekende waarde en prestaties ontvangen van hun technologische investeringen.

Smoot zal verantwoordelijk zijn voor wereldwijde ondersteuning en vernieuwingen, professionele diensten, onderwijs, klantensuccesmanagement en Riverbed's verticale oplossingen. Hij zal gefocust zijn op de klantlevenscyclusstrategie om langetermijnpartnerships met zowel Riverbed-klanten als kanalen aan te gaan om uitzonderlijke ervaringen en diensten te leveren.

Smoot levert een enorme hoeveelheid ervaring en leiderschap in wereldwijde verkoop, klantensucces en kanalen voor zijn nieuwe rol. Bij Salesforce was Smoot voor het laatst Executive Vice President van Global Partner Sales, waar hij de wereldwijde verkooporganisatie voor partners runde, met een jaarlijkse contractwaarde van 2,1 miljard dollar. Hij was ook Executive Vice President van Market Readiness bij Salesforce, waar hij een wereldwijde organisatie oprichtte om kritische go-to-market-activiteiten te leveren. Beide rollen draaiden om het garanderen van een geweldige klantervaring.

Voorafgaand aan Salesforce, werkte Smoot bij VMware als Senior Vice President van Global Customer Operations, waar hij leiding gaf aan wereldwijde diensten en vernieuwingen, wereldwijde kanalen en allianties, OEM-verkoop en go-to-market strategie. Vóór VMware werkte hij meer dan tien jaar in verschillende senior leidinggevende functies bij Cisco.

Smoot heeft een BA in Environmental Science van de University of California, Irvine.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!