Witold Kepinski - 16 juli 2018

Microsoft ziet Cloud Solution Providers flink toenemen

Microsoft ziet het aantal Cloud Solution Providers (CSP) flink toenemen. Dit wordt op een blog gemeld door Microsoft-partner baas Gavriella Schuster (foto) tijdens de Inspire conferentie in Las Vegas. Volgens Schuster is de omzet van Microsoft via CSP's in de afgelopen 12 maanden met 234 procent gegroeid. Microsoft heeft nu wereldwijd 72.000 cloudpartners en maandelijks sluiten meer dan 7.000 bedrijven zich aan bij de Microsoft-partnerprogramma's.

Volgens Schuster steeg de verkoop met het Azure-cloudplatform in de eerste drie maanden van 2018 met 93 procent. De groei wordt vooral door partners bewerkstelligd. "In het derde kwartaal zagen we dat de Azure-omzet 93 procent groeide, waarbij partners een aanzienlijk deel van die groei voor hun rekening namen. Om voort te bouwen op dit grote momentum, doen we twee nieuwe dingen om de groei van partners te stimuleren - door op onze marktkracht te leunen en AppSource als startpunt voor verkopen met Microsoft te verbeteren, en onze go-to-marketvoordelen voor partners te verbeteren en hun bedrijven laten groeien", aldus Schuster.

AppSource

Microsoft heeft de AppSource marktplaats getweakt. "De nieuwe marktplaatsmogelijkheden die vandaag beschikbaar zijn, omvatten geïntegreerde oplossingen voor partners, op maat gemaakte aanbiedingen en uitgebreide adviesdiensten. Elk van deze nieuwe mogelijkheden biedt partners nieuwe manieren om oplossingen voor een groter aantal klanten te ontwikkelen en hen een betere koopervaring te bieden. Er is geen hogere prioriteit voor ons dan het verbinden van partners met klanten."

Partners krijgen verder meer keuzes in welke beloningen ze willen ontvangen als ze competenties registreren zoals co-marketingactiviteiten. "We bieden ook meer flexibiliteit en meer mogelijkheden om nieuwe voordelen te ontgrendelen die partners helpen om naar de markt te gaan. Vanaf later dit jaar kunnen partners met competenties kiezen uit een aantal voordelenpakketten op basis van hun zakelijke focus. We breiden kernvoordelen uit met toegang tot services die het genereren van leads ondersteunen, het verbeteren van de leadsnelheid en het verhogen van close rates voor app- of serviceaanbiedingen", aldus Schuster.

Azure

Verder komt er ook focus op differentiatie om meer klanten te trekken vervolgt de channelbaas van Microsoft: "We horen van partners dat specialisatie cruciaal is voor groei. Dit concept was een hoeksteen van onze leidraad voor rentabiliteit aan partners en velen hebben die boodschap ter harte genomen. De vraag aan Microsoft, van partners en klanten, is om meer te doen om klanten te helpen de juiste partners te vinden met de juiste oplossingen. Vandaag kondigen we nieuwe manieren aan voor partners om hun bewezen expertise aan klanten te demonstreren met de introductie van nieuwe geavanceerde specialisaties en het nieuwe Microsoft Azure Expert MSP-initiatief. Partners kunnen nu aantonen dat ze over de juiste capaciteiten beschikken om specifieke zakelijke uitdagingen voor klanten te te helpen oplossen."

Schuster zegt: "Vorig jaar bij Inspire hebben we een transformatie ondernomen bij Microsoft en een nieuwe reis met onze partners die samen wordt uitgevoerd. We zijn er voor onze partners, we werken er hard aan om hen voor te bereiden op de toekomst en we zijn toegewijd aan hun succes. We bevinden ons op een uniek moment waarop de combinatie van technologie en kansen ons samenbrengt, en we moeten meer dan ooit op elkaar vertrouwen. In de wereld van digitale transformatie heeft iedereen een ecosysteem nodig. Een partnerschap met Microsoft is een partnerschap met ons ecosysteem. Samen kunnen we profiteren van de ongekende kans van $ 4,5 biljoen en de kracht van echt partnerschap ontketenen om ongelooflijke groei en succes te ontgrendelen - voor elkaar en voor onze klanten."

Office 365

Tot slot is er veel business groei te verwachten rond nieuwe innovaties in Microsoft 365 aan , waaronder een gratis versie van Teams, nieuwe mogelijkheden voor intelligente evenementen, de Workplace Analytics-teamwork-oplossing en meer. "We kondigen ook nieuwe cloud-, apps- en gegevenstechnologieën aan, waaronder Azure Data Box Disk, Azure Virtual WAN, Azure Firewall en meer. We zijn zo enthousiast om te zien hoe onze partners gebruik zullen maken van dit nieuwe aanbod om klanten te helpen bij het omarmen en innoveren op de moderne werkplek en klanten blijven helpen bij hun reis naar de cloud. Naast nieuwe technologieën, brengen we nieuwe Digital Transformation eBooks uit en oefenen we playbooks uit , waarbij we de populaire bronnen uitbreiden die al worden gebruikt door tienduizenden partners die hun praktijken willen ontwikkelen en verbeteren", aldus Schuster.

Door: Witold Kepinski

 

 

 

 

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!