Witold Kepinski - 17 juli 2018

Salesforce koopt AI Marketing Intelligence specialist Datorama

Salesforce heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van Datorama, een Israelische cloudgebaseerde, AI-gevoede platform voor marketingintelligentie en -analyse voor bedrijven, bureaus en uitgevers. Salesforce is verheugd om het team van Datorama te verwelkomen in de Salesforce-familie. Een overnamebedrag is niet genoemd, maar die loopt volgende diverse media in de honderden miljoenen dollars.

Datorama bedient meer dan 3.000 internationale agentschappen en merken, waaronder PepsiCo, Ticketmaster, Trivago, Unilever, Pernod Ricard en Foursquare, met de mogelijkheid om marketingcampagnes te optimaliseren, rapporten te automatiseren en gegevensgestuurde beslissingen sneller te nemen.

Marketing Cloud

De overname van Datorama door Salesforce moet de Salesforce Marketing Cloud vergroten met uitgebreide gegevensintegratie en intelligentie, waardoor marketeers inzichten in al hun marketingkanalen en gegevensbronnen kunnen ontsluiten. Met één uniforme kijk op data en inzichten, kunnen bedrijven slimmere beslissingen nemen over de hele customer journey en engagement op grote schaal optimaliseren.

CRM

Datorama-klanten kunnen gebruikmaken van Salesforce crm om actie te ondernemen op het gebied van gegevens en inzichten, en een slimmere betrokkenheid bij de gehele customer journey te realiseren.

Google

De aankondiging versterkt volgens Salesforce zijn vermogen om merken over de hele wereld in staat te stellen om slimmere, persoonlijkere en meer geconnecteerde klantervaringen te bieden. Het is een aanvulling op recente innovaties, waaronder integratie met Google Analytics 360 en Marketing Cloud Einstein- mogelijkheden.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!