Redactie - 20 juli 2018

Osudio en Berlijns design agency CDLX bundelen krachten

Pan Europese e-business specialist Osudio en de Berlijnse strategie en design agency CDLX (voorheen Codeluxe) gaan hun bestaande samenwerking formaliseren. Osudio heeft een significant belang in CDLX gekocht om zo beide organisaties te laten profiteren van elkaars sterke punten.

Osudio, opgericht in 1996 en actief in Duitsland sinds 2005, heeft zich stevig gepositioneerd in het strategisch e-commerce segment door het consequent combineren van een duidelijke visie op ontwerp van digitale producten en een bewezen solide technische operatie. Osudio is onder meer 3x nummer in in de Emerce 100 full service agencies geworden (2009, 2015, 2017).

Het uit Berlijn afkomstige digitale strategie en design agency CDLX is opgericht in 2005. Het bedrijf staat bekent om zijn diepgravende aanpak waarbij het adsorberen van bedrijfscultuur en merk en het vertalen naar hoogwaardige digitale oplossingen centraal staat. CDLX werkt volgens het zelf gedefinieerde principe van ‘Radicale Eenvoud’. Dit principe impliceert het compromisloos weglaten van overdaad en focussen op de essentie, resulterend in eenvoud die werkt.

Osudio werkt onder meer voor internationale A-brands zoals Miele, Carlsberg, Philips. Kawasaki en Goodyear en Nederlands marktleiders als Intergamma en Kruidvat. Gezamelijk werken Osudio en CDLX reeds op Duitse zoals EJOT, Hoppe en Globus Fachmarkt.

Deze participatie ondersteund Osudio’s ambitie om in alle belangrijke Europese markten op het hoogste niveau full service e-business diensten te kunnen leveren.Momenteel worden Osudio’s digitale strategie en design klanten vanuit Amsterdam bediend. Door CDLX bij Osudio aan te sluiten kunnen klanten in de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse markten in de Duitse taal worden bediend. Voor CDLX betekent de samenwerking toegang tot andere Europese markten en het benutten van de e-commerce technologie competentie van Osudio.

De omzet van CDLX bedroeg EU 0,8 mio in 2017. De transactie leidt tot het oprichten van een nieuwe ‘GmbH” waarin Osudio een belang van 51% zal hebben. CDLX zal onder haar eigen naam blijven opereren. Het huidige CDLX management, Hugo Goldner en Martin Christel, hebben zichzelf gecommiteerd aan het succes van dit project. Het CDLX team zal versterkt met oud CEO van Selux en senior digitaal strateeg, Klaus-Peter Siemssen.

Hugo Goldner, mede oprichter van CDLX: “voor CDLX helpt deze stap om ons principe van ‘Radicale Eenvoud’ toe te passen bij grote Duitse organisaties en internationale A-brands. Het hele team kijkt ernaar uit om de samenwerking met het Osudio team verder te intensiferen”

Victor Terpstra, CCO van Osudio voegt toe: “We hebben zowel op het gebied van creatie als technologie een vooraanstaande positie in de Europese e-businessmarkt. Deze stap maakt het mogelijk om Duitse klanten in hun eigen taal met een award winning team op het hoogst mogelijke kwaliteitsniveau te bedienen. We kijken uit naar nog verdere samenwerking op onze mooie klanten en het verder intensiveren van de creatieve as Berlijn-Amsterdam.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!